Jump to content
Annons

Linda & MBW - I'll be there


laregina (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

För det första ska man inte påstå att en låt är cool liksom att den är "grym" innan någon här på Forumet har lyssnat på den, ok?

"Jag har inte använt mig av så mycket utan vill ha den enkelt arrangerat men ändå fulländad." Frågetecken. Ursäkta om jag är imbecill men vad har du inte använt mycket av?

Har lyssnat.

Problemet är din sång. Är hjälper det inte med några häftiga körer. Du sjunger helt enkelt inte så bra (tror dock att du är bättre med andra förutsättningar.

Anar lite Sandie Shaw i din röst om jag ska vara extra hygglig. Men du väl inte vem hon är antagligen)

Dessutom är låten piss. Så ödsla inte en massa tid på den här skiten.

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog spelat in sången som den är, genom en kompressor som tar ner ett par db och redigerat vidare via datorn istället + skalat bort EQ istället för att lägga till... men det är väl en smaksak.

Det andas lite jamsession över musiken i sin helhet, lite halvotajt här o var.. ( jag tycker att ) sången står ut lite konstigt troligtvis pg.a de EQ-justeringar du gjort för att försöka lyfta sången genom att maska mickens tillkortakommanden.

Jag kommer inte på så mkt mer konstruktivt mest pg.a att det här inte faller mig på läppen och att jag inte har någon feeling för vad som kan förbättras ( om det nu är något )

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, Wernborg. Snubben jag jobbar med är en av The Beatles låtskrivare!

(Har jobbat med en miljon andra gubbar och kvinns som studiomusiker, han känner dem allihop. Led Zep, Bowie, Moody Blues, Stevie Nicks...)

Eh hum. Nu har detta kanske inte så mycket att göra med din låt men - Michael Boren Williams... Du är säker på att han inte är mytoman? Om man läser hans postningar i olika nyhetsgrupper, websidor eller kikar på hans hemsida så får man lätt det intrycket.

Tex, från www.cdbaby.com/cd/mbw

Michael Boren Williams began writing music at the age of two. By the age of 14, he had written over 25,000 songs and had lived in 73 cities around the world

OK... det blir ca 6 låtar om dagen sedan två års ålder...

Och denna gillar jag också: (från www.williamsmusic.net/bio.html)

At age 11, Michael was sent to study classical guitar in London with the great master, Andrés Segovia. Frustrated at his inability to teach Michael anything he didn't already know, Segovia sent him home

🙂

Sedan är det ju svårt att bevisa hans referenser, eftersom ingen av dem finns i livet längre (Segovia, Brian Jones, Jimi Hendrix, John Lennon).

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes, Wernborg. Snubben jag jobbar med är en av The Beatles låtskrivare!

(Har jobbat med en miljon andra gubbar och kvinns som studiomusiker, han känner dem allihop. Led Zep, Bowie, Moody Blues, Stevie Nicks...)

Eh hum. Nu har detta kanske inte så mycket att göra med din låt men - Michael Boren Williams... Du är säker på att han inte är mytoman? Om man läser hans postningar i olika nyhetsgrupper, websidor eller kikar på hans hemsida så får man lätt det intrycket.

Tex, från www.cdbaby.com/cd/mbw

Michael Boren Williams began writing music at the age of two. By the age of 14, he had written over 25,000 songs and had lived in 73 cities around the world

OK... det blir ca 6 låtar om dagen sedan två års ålder...

Och denna gillar jag också: (från www.williamsmusic.net/bio.html)

At age 11, Michael was sent to study classical guitar in London with the great master, Andrés Segovia. Frustrated at his inability to teach Michael anything he didn't already know, Segovia sent him home

🙂

Sedan är det ju svårt att bevisa hans referenser, eftersom ingen av dem finns i livet längre (Segovia, Brian Jones, Jimi Hendrix, John Lennon).

😳 Jösses vilken snubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Laregina.

Nu har jag inte läst de andras kommentarer,så är det inget nytt under solen så är det bara att ignorera.Vad har du gjort med guran?För det är väl en gura som har fått nåt konstigt flanger,eller vad det nu är för sound - gillas inte.

Låten så där,sången hyfsad..Jag har sett att du har fler låtar,ska lyssna på de andra också..Passar på att välkomna dig till ett fantastiskt och lärorikt forum.

ps.nu ska jag kolla vad de andra skrivit..

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

laregina (oregistrerad)

Det är lätt att tolka in i saker och ting. Jag känner en massa musiker som känner honom och alla beundrar honom stort. Han är mera känd som studiomusiker (och personligen så tycker jag inte att hans låtar är så himla bra) men som musiker är han grym på både gura, sitar och koto m.fl. asiatiska instrument. (Samma som John Lennon spelade.)

Sedan att han överdriver för mycket, det får han stå för men när jag först lärde känna honom jobbade han med Stevie Nicks och slå Mikael Wiehe en signal så får ni se vad han säger. (En trevlig man för övrigt!)

Det kanske låter som om han skrivit hundra låtar till Beatles men det är ett mycket fåtal. (Och han var inte ensam på dem heller.)

EDIT: Man får betalt för att inte ha med sitt namn, det kallas för ghostwriting och finns inom alla möjliga yrken, författare, journalister, musiker m.fl.)

Jag känner ett band i Los Angeles. Kelly's Lot. De spelade in en skiva med hjälp av Phil Collins producent Robert Peterson (tror jag att han heter) Michael påstod att de hade träffats vid ett eller flera sammanhang. När jag frågade sångerskan om saken, visade det sig vara så.

Ibland kan saker och ting vara för bra för att vara sant men så stöter man på folk som bevisar motsatsen. En gammal lärare till mig har jobbat med alla möjliga människor över hela världen. Jag nämnde att jag träffat mr. Williams och då sa han att han är en bra musiker.

Kan nån här bevisa motsatsen så säg till.

Redigerat av laregina
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Linda!

Du har en bra röst. Du får jobba betydligt mer med produktionen. Det sliter en hel del mot slutet.

Den där Williams snubben bör du nog hålla på en arm längds avstånd för han är en mytoman. Som andra påpekat redan så sprider han saker som inte kan stämma. Skulle han dessutom vara låtskrivare till alla dessa artister han nämner så ( utan att vara oartig mot dej ) varför skulle han då vara intresserad av dej och dina låtar? Så HÄR låter han. Om han skulle släppa en sån låt och den produktionen som demo här så skulle han bli sågad efter fotknölarna. Han suger o går bort.

Du, däremot, har potential. Fixa bättre demo material och kontakta några bolag. ( Tror nog att det finns dansband som skulle sälja morsan för att få en frontröst som din ).

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

laregina (oregistrerad)
Hej Linda!

Du har en bra röst. Du får jobba betydligt mer med produktionen. Det sliter en hel del mot slutet.

Den där Williams snubben bör du nog hålla på en arm längds avstånd för han är en mytoman. Som andra påpekat redan så sprider han saker som inte kan stämma. Skulle han dessutom vara låtskrivare till alla dessa artister han nämner så ( utan att vara oartig mot dej ) varför skulle han då vara intresserad av dej och dina låtar? Så HÄR låter han. Om han skulle släppa en sån låt och den produktionen som demo här så skulle han bli sågad efter fotknölarna. Han suger o går bort.

Du, däremot, har potential. Fixa bättre demo material och kontakta några bolag. ( Tror nog att det finns dansband som skulle sälja morsan för att få en frontröst som din ).

/ Mikke

Jag har gjort om sången idag och mixat det bättre, resten får studion ta hand om.

Jag körde mer variation på refrängen och skar faktiskt ner eqn som det föreslogs och det blev inte så tokigt. Vad jag saknar med min mick är den faktiska känslan av djup i min röst och jag får inte fram den som jag vill. (Men som jag tidigare sagt så är nya mickar på väg.)

Jag kanske formulerade det lite flummigt. Han har varit studiomusiker till David Bowie, Led Zep, Moody blues m.fl. Som låtskrivare är han inte så värst bra, min egna åsikt. Jag har träffat för många människor som känner honom som har bevisat mig motsatsen. Tro mig, jag var skeptisk i början men han har skickat dokument och låtkopior för att bevisa sin "oskuld."

Svenska journalister har kollat upp honom och har inte kunnat bevisa motsatsen.

(Det var jag som kontaktade dem!!!)

Han må vara en skrytmåns och överdriver väldigt i vissa fall, men när det väl gäller så är han en otrolig musiker. (Sjunger som en kråka men lirar gitarr som inte många kan.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske skulle ta och kommentera låten också.... Jag begriper mig inte riktigt på den, för att vara ärlig. Versen har en karaktär med sina +5:or/maj7 och nära atonala uppbyggnad, och refrängen en helt annan med sin "standard-duriga" form. De passar helt enkelt inte ihop enligt min mening. Sen är musikbakgrunden väldigt medioker och otight, men det spelar ju mindre roll om det bara handlar om att presentera låten som låtidé. För att spela in rubbet från början är något du måste göra, tyvärr.

Dock kan jag inte släppa den här Michael... Han kanske är en bra musiker, vad vet jag - men han skrämmer mig nästan nu, när jag sett bilder på honom och läst lite mer. Bla hävdar han sådana här saker:

Mr. Williams is single-handedly fighting an uphill but winnable legal battle against the viciously anti-American Swiss government. He was arrested, tortured, plundered of his entire estate, humiliated as "only an American" and held captive without being charged with any crime for years by the Swiss government.

Kolla på hans galleri som finns på denna sidan för att förstå vad jag pratar om...

Har du förresten fått något exempel på en låt han påstår sig spökskrivit?

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

hahahaha!

Får tacka för nattens skratt!

Sorry käre trådskapare men om någon som är så "duktig" (som du påstår denna man är) fastnar för denna låtidé så borde man ifrågasätta hans kunnande för det låter ju för j-vligt rent ut sagt. Sången är toksur och oteknisk och instrumenten är kasst spelade.

Allt måste ju göras om ifall det ska finnas en chans att den här låtens släpps iöhvt.

PS. Jag är endast såhär hård just för att du ska förstå att det kanske inte är så bra som denne "ghostwriter" tycker.

Gör om gör rätt!

DS.

EDIT: det här måste vara mitt mest negativa inlägg på detta forum nånsin tror jag 😆

Redigerat av lavrell
Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu lyssnat igen efter en god natts sömn.

Precis som jag sa i förra inlägget så har du en bra röst. Med ett ordentligt jobb av dej och producenten så kommer det att låta bra. Inspelningsmässigt så är detta inte speciellt modernt. Det låter 60 - 70 tal om hela produktionen. Låten är faktiskt ganska bra om man lyssnar bakom ljuden och din stödsång.

Jag skulle gissa att MBW är ganska involverad i detta, eller hur? Hur gammal är han ( om man får fråga det? ). I vilket fall så låter det väldigt mycket som någon från hans " aktiva " tidsperiod skulle låta, 60 - 70 tal.

Försök att hitta en yngre medarbetare ( ljudtekniker ) som kan jobba med dej och MBW. Lite nya influenser tror jag skulle göra susen för soundet i dina låtar ( musik ).

Inte alls omusikaliskt detta. Tvärtom ganska "tralligt" om än lite mainstream.

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Thomas,11 December 2006, 01:10]

Mr. Williams is single-handedly fighting an uphill but winnable legal battle against the viciously anti-American Swiss government. He was arrested, tortured, plundered of his entire estate, humiliated as "only an American" and held captive without being charged with any crime for years by the Swiss government.

Hehe och såhär gick det tydligen till

1. Thirty-eight (count 'em!) agents of the FBI (America's Gestapo) broke down the door of my peaceful home, high in the Colorado Rocky Mountains on 18. March 1988.

2. These American Storm Troopers immediately shot my small daughter's puppy (he was eight weeks old) in the head directly in her presence, killing him instantly. My daughter, then two-years-old, had never been allowed to witness any act of violence, and had never seen a weapon of any kind.

3. These cowards then handcuffed my hands tightly behind my back, waist-chained me, shackled my legs, and then beat me up so badly that after I finally healed, no one I knew was able to recognise me again.

These protectors of America then proceeded to kidnap me, take me on a "tour" of the barbaric US prison system, and then torture me for two years in such places as MCC-Chicago ("The Warehouse of Death") and Marion - the worst prison in the world

http://www.mindcontrolforums.com/v/williams.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Thomas,11 December 2006, 01:10]

Mr. Williams is single-handedly fighting an uphill but winnable legal battle against the viciously anti-American Swiss government. He was arrested, tortured, plundered of his entire estate, humiliated as "only an American" and held captive without being charged with any crime for years by the Swiss government.

Undra om han har rent mjöl i påsen? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där Mr. Williams verkar ju rent skogstokig.

Äsch, tycker du? 😕

Han hade en rysk advokat under hans tid i tortyr-fängelset. Såhär såg hon ut. Och det finns fler bilder...

Och såhär ser hans hus/studio ut - som han byggt och designat. Men... ser han inte lite inklippt ut? 😕

Redigerat av Thomas
Link to comment
Dela på andra sajter

laregina (oregistrerad)

Tro vad ni, vill jag har känt honom i tio år snart.

Han må vara egocentrisk, crazy, naiv och hypokondrisk men är han villig att spendera tusentals dollar på denna, med flera låtar, så får han vara Kalle Anka om han vill. Ni läser några websidor på ett par timmar och tror att ni känner honom

men det är väl den svenska mentaliteten. Förhastade slutsatser.

Journalisten Ingemar Brink kollade upp honom för ett år sen och hittade inget.

Sen får ni tycka vad ni vill om låten, det är inte därför jag lade upp den,

jag har en hygglig fanbase över hela världen redan så vad ni tycker är lite ointressant, det är trots allt ett demoforum och naturligtvis är det DEMOS som man lägger upp och vill få kommenterade.

Och, lavrell, ta och vaxa ur öronen, sura toner hittar du inte här.

I övrigt, tack för tipsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro vad ni, vill jag har känt honom i tio år snart.

Han må vara egocentrisk, crazy, naiv och hypokondrisk men är han villig att spendera tusentals dollar på denna, med flera låtar, så får han vara Kalle Anka om han vill. Ni läser några websidor på ett par timmar och tror att ni känner honom

men det är väl den svenska mentaliteten. Förhastade slutsatser.

Journalisten Ingemar Brink kollade upp honom för ett år sen och hittade inget.

Sen får ni tycka vad ni vill om låten, det är inte därför jag lade upp den,

jag har en hygglig fanbase över hela världen redan så vad ni tycker är lite ointressant, det är trots allt ett demoforum och naturligtvis är det DEMOS som man lägger upp och vill få kommenterade.

Och, lavrell, ta och vaxa ur öronen, sura toner hittar du inte här.

I övrigt, tack för tipsen!

Man kan ha en helt egen tråd om den här killen.

Vem är du Linda? Och vilket förhållande har du till den här MBW snubben. Hur träffades ni osv.

Jag håller med om att han verkar nästan vara påhittad själv ( tyvärr är han inte det ).

/ Mikke

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Sen får ni tycka vad ni vill om låten, det är inte därför jag lade upp den

Då är ju den naturliga frågan, VARFÖR la du då upp den? Vitsen med demouppladdningar är just att få respons från andra....

Och att du har en fanbase över hela världen, trevligt trevligt, eller vad ville du ha sagt med det? Det finns ingen här (jo, kanske nån) som tycker du är cool, häftig och nån man verkligen måste lära känna.... om du förstår....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...