Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjena! Jag har precis i dagarna investerat i ett RME Hammerfall dsp 9632.

Men jag lyckas ta mej f*n inte få det installerat (mjukvaran alltså). Det står att man ska sätta i kortet i en ledig PCI. Det gjorde jag, sedan installera drivisarna när datorn känner av ny maskinvara. Har använt både drivrutinerna från den medföljande skivan och tankat ner senaste från rme:s hemsida.

Datorn säger filen saknas, när han frågar efter en hdmwkdrv.dll eller nåt sånt.

Filen har jag men sedan när han installerat filerna säger han att installationen misslyckades - filer saknas, gick inte att installera maskinvaran... Vad kan detta bero på? Jag har provat bytt kortplats också.

Kan det ha att göra med mitt UAD-1 DSP kort som också sitter i datorn? att det blir en konflikt...nån typ av irq historia?

Jag är så less, känns som jag provat allt...

Kan det hjälpa att bara installera om windows xp ?

Grymt tacksam för tips...

MVH /Wacky

Annons
Posted

Kolla först om det finns några konflikter i Enhetshanteraren (högerklick på "den här datorn", välj "Egenskaper", fliken "Maskinvara" - och så "Enhetshanteraren").

Om du har ett gult utropstecken där, så markera den raden och tryck på Delete.

Välj sedan "sök efter maskinvaruförändringar", så kanske det fungerar som det ska, så att rätt driver hittas...

Posted

Okej, men det har jag testat. Det är ett rött kryss för RME 9632 i enhetshanteraren. Men han kan inte installera drivisarna. Vette fan vad det är. Frågan är om jag måste installera om xp för att det ska funka...

Filen saknas kan ej installera maskinvaran

Någon som råkat ut för detta, och har fler tips? 😕

/wacky

Posted

Jag har aldrig råkat ut för några sådana problem med RME-kort, så det låter underligt... Finns det några andra markeringar i Enhetshanteraren, eller är det bara RME-kortet?

Om en fil saknas så måste det ha blivit något fel när du hämtade drivrutinerna. Jag installerade på en ny maskin för ett par månader sedan - och drivern har varit oförändrad i ett år ungefär, så det verkar mycket märkligt att det inte fungerar hos dig... 😕

Är det rätt fil du har hämtat, så att du inte har råkat välja fel bland alla varianterna på download-sidan? http://www.rme-audio.com/download/w2dsp_294.zip

Posted

Nää det finns inga fler markeringar i enhetshant. bara RME,

Jag testade att installera kortet på en annan dator igår, och då funkade det galant (Win xp där också). Så jag undrar om det är nåt med XP:t i studion att det ligger andra drivrutiner/dll filer och bromsar nya kortets drivrutiner...?!

Det är rätt drivisar jag hämtat, där är det inge vajsing iaf.

Suck...