jensak (oregistrerad) Postat 6 december 2006 Postat 6 december 2006 preformance går i topp så fort jag läger på lite effekter ex gutarrigg har det nåt med asio drivarna att göra Ja kör med asio4all fråga 2 om jag vill ta bort ett audio spår helt ( cubase 32 var det ctrl alt delete) finns det någo liknande kortkomando i sx
jensak (oregistrerad) Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 sound blaster audigy 2 😉 1024 ram 3,,4 intel prosessor
Claes Holmerup Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Vet inte hur bra ASIO4ALL egentligen är, men det kanske hjälper att öka latency lite...? - fast jag har för mig att det finns ASIO-drivers till audigy-kortet (rätta mig om jag kommer ihåg fel) - och i så fall är det förstås bättre at köra med dem, än med ASIO4ALL... 😉
Claes Holmerup Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 ...men jag har bestämt för mig att Audigy var ett av de första Creative-korten där det finns original ASIO-driver - och då kan det fungera sämre än det behöver om man använder generella drivers som ASIO4ALL och KX... 😱
hegobald Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Audigy 2 har egna ASIO drivrutiner. Bättre att använde dem än Asi4all eller KX (KX har bättre routingmöjligheter.. Fast tror inte det behövs om det är primärt guitarrig som används) Senaste drivrutiner till Audigy 2 för XP finns på http://se.europe.creative.com/support/down...ype=1&x=25&y=13
jensak (oregistrerad) Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 när jag använder mej av creative asio som e soundblasters egna drivare så får jag upp nått med att sampel..nånting.... could not be set och fråga 2 vet nån om det finns nåt kortkommando att ta bort audio spår direkt utan att dom läger sig i audio mappen
Brynolf Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 och fråga 2 vet nån om det finns nåt kortkommando att ta bort audio spår direkt utan att dom läger sig i audio mappen 😳 Om du just spelat in spåret, är det bara att köra Undo, så glöms det hela bort, och ingen fil hamnar i mappen.
thrinithan (oregistrerad) Postat 10 december 2006 Postat 10 december 2006 och fråga 2 vet nån om det finns nåt kortkommando att ta bort audio spår direkt utan att dom läger sig i audio mappen 😳 Om du just spelat in spåret, är det bara att köra Undo, så glöms det hela bort, och ingen fil hamnar i mappen. japps! Ctrl-Z är finemang 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.