Jump to content
Annons

BUS 1 är död i Cubase SX


kriahl

Recommended Posts

Jag kan inte längre få något utslag på mätaren till BUS 1 från mina MIDIsynthar av någon anledning (softsynthar och audiospår ger utslag). Men när jag mixar ner allt till ett audiospår följer MIDIsyntharnas ljud med som dom ska. Problemet är ju att jag inte kan få till en ordentlig nermixning om jag inte kan få alla ljuden (MIDIsyntharnas och softsyntharnas) samtidigt i BUS 1 så att jag kan se nivån på mätaren för att kunna reglera volymen ordentligt på den.

I Cubase SX's mixer ger mätaren "IN 1" utslag likaså samtliga MIDIspårs mätare men "Mix L + Mix R" och BUS 1 är döda när jag kör ljud från MIDIsyntharna, varför?

Vad har hänt? Antagligen bara en eller ett par knappar jag råkat fumla bort.

Mycket tacksam för hjälp.

Redigerat av kriahl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Audiosignalen? Du menar att jag ska skicka ljudet från spåren till BUS 1? För Audiospår är det ju inte som jag sa utan MIDIspår och MIDIspår går inte såvitt jag vet att välja till vilken BUS man ska skicka det till.......?

Kom just på att jag läst det här problemet innan någonstans för länge sen. Killen löste problemet med att köra t.ex. Soundforge i bakgrunden och kolla på den mätaren istället. Om det är en bug i Cubase eller bug i något som annat som påverkar mätaren i Cubase vet jag inte. Men fler verkar ha problem med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...