soundSibling Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Mitt tangentbord pÄ PowerBooken Àr inte aktiverat för kortkommandon som zoom in-zoom out osv. Hur gör man det? Undrar ocksÄ hur man flyttar ett klipp en frame pÄ en laptop. /soundSibling
IDF Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Mitt tangentbord pÄ PowerBooken Àr inte aktiverat för kortkommandon som zoom in-zoom out osv. Hur gör man det? Undrar ocksÄ hur man flyttar ett klipp en frame pÄ en laptop. /soundSibling har du prövat attanvÀnda tangenterna 1-4.. zoom in o ut!!! nÀr du snackar frame menar du dÄ bildredigering i pro tools??
chrisB Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 du har en liten knapp att aktivera A - - Z uppe till vÀnster i Edit fönstret.
soundSibling Postat 1 december 2006 TrÄdstartare Postat 1 december 2006 Tack! BÄda alternativen funkar. Ja, jag ljudlÀgger film i ProTools sÄ en liten frame-förflyttning vore bra att hitta. Finns det nÄgon site dÀr man kan hitta vad alla andra tangenter (a-z) Àr kommandon till?
chrisB Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 du har redan en pdf fil pÄ alla kortkommandon. titta i hjÀlp menyn. för att kunna flytta i Frames pÄ en LE mÄste du ha DV-toolkit tillÀgget
flintan Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 ..och om du som jag av nÄgon outgrundlig anledning inte har de filerna installerade sÄ kan man tanka ner dom hÀr.
soundSibling Postat 5 december 2006 TrÄdstartare Postat 5 december 2006 Hm, jag kunde inte hitta DV Toolkit for ProTools M-Powered som jag anvÀnder. Letade jag slarvigt? Sen undrar jag Àven vart man kan hitta en BNR i detta program, eller nÄgon annan typ av "noise-reducer". Av nÄgon anledning finns inte det heller i M-powered versionen.
J.Westling Postat 5 december 2006 Postat 5 december 2006 (redigerat) Hm, jag kunde inte hitta DV Toolkit for ProTools M-Powered som jag anvĂ€nder. Letade jag slarvigt? Sen undrar jag Ă€ven vart man kan hitta en BNR i detta program, eller nĂ„gon annan typ av "noise-reducer". Av nĂ„gon anledning finns inte det heller i M-powered versionen. DV toolkit kostar 1140 euro och BNR som igentligen heter DINR 420 euro för LE versionen. SĂ„ det Ă€r alltsĂ„ grejer man fĂ„r köpa till. đł I DV toolkit ingĂ„r dock DINR LE Kolla ocksĂ„ in Music toolkt som Ă€r betydligt billigare (430 euro) DĂ€r ingĂ„r ocksĂ„ DNR LE plus massa annat gött. helt klart vĂ€rt det tycker jag. Redigerat 5 december 2006 av Bobogura
Tormentor Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Hur Àr det med BT on multiple tracks? Fungerar BT som i HD eller?
flintan Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 (redigerat) Hur Àr det med BT on multiple tracks?Fungerar BT som i HD eller? BT? Menar du Beat Detective? Funkar bara pÄ tvÄ spÄr Ät gÄngen (stereospÄr) i LE. Vill man lÀgga pÄ fler spÄr fÄr man göra det manuellt (gruppera + tab + B ) eller köpa dv toolkit. Redigerat 8 december 2006 av flintan
Christoffer Bergfors Postat 7 december 2006 Postat 7 december 2006 Tror han syftar pÄ om BD i MP Toolkit funkar pÄ exakt samma sÀtt som BD i PT HD! Det undrar i alla fall jag!
J.Westling Postat 8 december 2006 Postat 8 december 2006 Tror han syftar pĂ„ om BD i MP Toolkit funkar pĂ„ exakt samma sĂ€tt som BD i PT HD! Det undrar i alla fall jag! Jajamen det gör det. đ
Tormentor Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 ??? Menar du att jag kan köra Beat detective pĂ„ multiple tracks precis som i Hd? đ
Christoffer Bergfors Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Om du har Music Production Toolkit ja!
Tormentor Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Hm.. jag har de pluggarna redan förutom just multi track Beat detective. GÄr den att köpa separat?
J.Westling Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 Hm.. jag har de pluggarna redan förutom just multi track Beat detective.GĂ„r den att köpa separat? Nej det gĂ„r ju tyvĂ€rr inte köpa separat. Men glöm inte att du ocksĂ„ kan anvĂ€nda 48 stereo/mono spĂ„r med Music toolkit. Bara det och multitrack beat detective gör att det Ă€r vĂ€rt det tycker jag, eftersom man inte har rĂ„d till ett HD system. đ
Christoffer Bergfors Postat 14 december 2006 Postat 14 december 2006 KÀnns larvigt att plocka ut sÄ mycket pengar för en massa pluggar man kanske inte vill ha. SÀlj den som en ren uppgradering sÄ skulle jag slÄ till direkt!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.