Lillplexus Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Hej alla glada! Nu Ă€r jag jobbig, men det skulle vara bra att fĂ„ veta problemet. Jag har en mixer (Xenyx 1204FX), Ă„ ett nyinköpt ljudkort (M-audio delta 1010LT). Problemet Ă€r att jag inte vet hur jag fĂ„r in kanalen i cubase Jag tror sjĂ€lv problemet Ă€r att jag inte lyckats koppla in mixern rĂ€tt in i ljudkortet. Eller bĂ€ttre sagt jag Ă€r ganska sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r problemet. Men jag har ett par lurar som jag kopplat in genom mixern och det gĂ„r att lyssna pĂ„ musik genom mixern Ă„ liknande, men jag fĂ„r alltsĂ„ ingen signal frĂ„n kanalerna in till ljudkortet. SĂ„ nu till den stora frĂ„gan, hur kopplar man in mixern rĂ€tt? :S Tack ska ni ha! /HK đ±
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Börja hÀr. https://www.studio.se/index.php?showtopic=33566&
MrPhil (oregistrerad) Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 (redigerat) Du kör den tydligen kopplad via USB direkt in i datorn, som ett eget ljudkort efter vad jag förstÄr.... http://www.behringer.com/1204FX/index.cfm?lang=ENG Redigerat 29 november 2006 av MrPhil
Zyan Postat 29 november 2006 Postat 29 november 2006 Vad mysko...det stÄr att det Àr usb, men inget i manualen, ser ingen usb kontakt heller.
Lillplexus Postat 30 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 30 november 2006 Vad lustigt đ Det verkar inte som att USB funkar, men det borde vĂ€ll gĂ„ lika bra att koppla ut frĂ„n mixer in till kortet eller? Men det kĂ€nns onödigt att slĂ€nga det lilla ljudkortet som kom med mixern pĂ„ hyllan.
kajan Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Du fĂ„r t ex ut tvĂ„ kanaler frĂ„n main out och ytterligar tvĂ„ frĂ„n alternative out som du kan koppla till ingĂ„ngarna pĂ„ kortet, gĂ€ller bara att ha rĂ€tt kablar đ
Zyan Postat 30 november 2006 Postat 30 november 2006 Vad lustigt đ Det verkar inte som att USB funkar, men det borde vĂ€ll gĂ„ lika bra att koppla ut frĂ„n mixer in till kortet eller? Men det kĂ€nns onödigt att slĂ€nga det lilla ljudkortet som kom med mixern pĂ„ hyllan. Va? Fick du med ett ljudkort till mixern. Kan vara dĂ€r du kan koppla in den, mer ser fortfarande inga usb utgĂ„ngar. Förvirrade dĂ€r... Fattar inte vad den Ă€r bra till. Men ditt 1010 ljudkort Ă€r ett bra med flera audio-ingĂ„ngar. Du har ju preamps i tvĂ„ ingĂ„ngar. Kanske skulle skippa mixern och skaffa en hörlursförstĂ€rkare istĂ€llet.
Lillplexus Postat 30 november 2006 TrĂ„dstartare Postat 30 november 2006 Okej, tack kajan och zyan đ Japp, den lilla usb mojengen fungerar som ett litet ljudkort tydligen. Det verkar ju inte som om datan hittar mixern om jag kopplar genom usb. Nu börjar jag fundera pĂ„ usb portarna, datorn Ă€r en sĂ„dĂ€r 4 Ă„r, och det Ă€r ju inga höghasighetsportar, men det kan vĂ€ll inte pĂ„verka eller?
Lillplexus Postat 30 november 2006 TrÄdstartare Postat 30 november 2006 Nu kom jag pÄ en till sak! Jag har ju aldrig haft en mixer innan, men brukar man inte fÄ med en cd med drivrutinerna, elleer hittar datorn mixern sjÀlv? För jag har inte fÄtt nÄn cd :S
D Vibe Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Om jag fattat det hela rÀtt sÄ Àr det dÀr lilla USB-ljudinterfacet bara ett sÀtt att digitalisera din analoga stereosignal frÄn mixern. Det gÄr alltsÄ inte att fÄ in alla 12 kanalerna som separata i datorn. Lite trist, hade varit kul annars.. Lite fake frÄn deras sida ocksÄ att sÀga att det Àr en mixer kombinerat med ett ljudinterface.
Zyan Postat 1 december 2006 Postat 1 december 2006 Om jag fattat det hela rÀtt sÄ Àr det dÀr lilla USB-ljudinterfacet bara ett sÀtt att digitalisera din analoga stereosignal frÄn mixern. Det gÄr alltsÄ inte att fÄ in alla 12 kanalerna som separata i datorn. Lite trist, hade varit kul annars.. Lite fake frÄn deras sida ocksÄ att sÀga att det Àr en mixer kombinerat med ett ljudinterface. Besviken man blir.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.