Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har varit inne pÄ lite olika sidor och laddat hem sÄ kallade gratis piano vst plugins.

Problemet Àr att man bara fÄr hem moduler. Finns plugins som fÄtt massvis med röster och höga betyg och jag undrar hur folk kan betygsÀtta moduler dÀr man inte fÄ med nÄgra settings?, nÄgra ljud?

Är det jag som gör fel och bara inte vet hur man ska fĂ„ fram ljuden?

StÄr visserligen att filerna ska ta upp mot 80mb, men nÀr man laddar hem sÄ tar dom bara runt 2-5mb.

NÄgon som rÄkat ut för detta som kan redogöra lite för mig.. hur funkar dom hÀr gratispluginnen egentligen?

/ Thomas

Annons
Postat (redigerat)
Efter en liten googling hittar jag Ätminstone 2st gratis piano-vst:er.

4Front Piano Module

http://www.yohng.com/piano.html

mda Piano

http://www.pluginspot.com/documents/30.html

Har inte testat, men ska nog göra det. De verkar smÄ och smidiga om inte annat.

Jo..

4front piano module laddade jag hem o testade..

Men som jag skrev i första inlÀgget. Man fÄr bara hem modulen, ingen ljudbank..

Och efter att ha tittat till mda piano och sett att filerna bara tar 0,5 till 1mb sÄ kan jag nog tÀnka mig att det Àr samma grejj dÀr,..

Redigerat av thomaslj
Postat
4front piano module laddade jag hem o testade..

Men som jag skrev i första inlÀgget. Man fÄr bara hem modulen, ingen ljudbank..

De hÀr pluggarna Àr inga moduler med separata ljudbanker som ska laddas hem, allt Àr inbakat i pluggen.

Jag drog precis ner 4Front, installerade den och spelade med den i Cubase. Fungerar alldeles utmÀrkt. Skulle tippa att det Àr samma sak med mda.

Det stÄr pÄ hemsidorna att det Àr en kombination av vÄgformer och matematisk emulering som skapar ljuden. SÄ storleken pÄ filerna har ingen relevans.

Postat

Hej!! 🙂

Är du forfarande intresserad av pianopluggar?

Vi fick ett tips pÄ ett multisampat piano som vi uppskattar mycket.

Vill Du att jag ska snoka rett pÄ det, eller Àr du nöjd??

Hör av Dig

Med vÀnlig hÀlsning

Kalle i Kalmar och hans pappa. 😄

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.