hendrix Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 hej alla glada! Jag har nydligen investerat i Cubase, och jag har börjat att lära mig det på egen hand med hjälp av instructions videos. I alla fall, när jag installerar vst:s, så kan jag sedan inte öppna dom i devices >> VST Instruments, för där finns bara de drums och synths som finns från början. vad gör jag som är fel? När jag går in i devices >> Plug-in Information, väljer rätt mapp för att sedan trycka på update så får jag inget resultat. jag installerar alla VST:s enligt installationsfilerna, och jag lägger dom i mappen vst plugins i cubase sx3 i steinberg i programmappen. Jag behöver hjälp snabbt!, så jag är väldigt tacksam!
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Om det är ett VSTi-instrument, finns det nog där. Om du har installerat en VST-effekt, så kan du använda den som insert.
hendrix Postat 23 november 2006 Trådstartare Postat 23 november 2006 Aaa, där fanns det ganska mycket ;P Men, vilka är det som finns från början? Dethär är min lista: Arpache 5 Arpache SX Autopan Chorder Compress context gate Density Micro Tuner Midicontrol midiecho Note 2 cc Quantizer Stepdesigner Track control Track FX Transformer har jag lyckats lr ser det ut att bara va de som finns med från början?
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Det där låter som "inserts" eller effekter du kan ha på ett MIDI-spår. Lägg upp ett nytt audio-spår och titta där på inserts.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Med risk för att låta som en svinpitt, skulle jag rekommendera att skippa videona och kolla in getting started i manualen.
Linus Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Det du listar är midiplugins. Skapa ett midispår. Tryck fram VST Instruments med snabbknappen F11. Klicka en ledig slot och välj en instrumentplugin. Gå tillbaka till midispåret och ange instrumentpluggen på midispårets output.
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Linus säger: Tryck fram VST Instruments med snabbknappen F11. Första inlägget säger: alla fall, när jag installerar vst:s, så kan jag sedan inte öppna dom i devices >> VST Instruments, för där finns bara de drums och synths som finns från början. Kan mr. Hendrix verifiera om instrumenten verkligen inte syns? Vilket instrument är det du har installerat, vad heter det?
hendrix Postat 23 november 2006 Trådstartare Postat 23 november 2006 Jag har fått mina vst instrument att funka nu 😲 Men nu är det så att jag har massa andra grejer att installera som jag inte vet vart 😆 Det är bl.a. trummor i form av windows-ljud och dr8-format. I vilken mapp ska jag lägga in dom?
Linus Postat 23 november 2006 Postat 23 november 2006 Använder du DR-008:s installationsprogram korrekt, så hamnar nog filerna där de ska vara. 😠 Pluggen installeras i \Program\Steinberg\VSTplugins som vanligt...
hendrix Postat 23 november 2006 Trådstartare Postat 23 november 2006 Men nu så medföljer ingen installationsfil, utan bara en mapp med filerna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.