Jump to content
Annons

Coola effekter på Vocals?


Marhz Inc

Recommended Posts

Annons

vocoder o bitcrusher!!

sök efter båda på forumet!!! har talats om dessa ett otal ggr.. 🙂

glöm för guds skull inte att trycka bort sökfunktionen "inom de 30 närmsta dagarna" det är så alla klagar på att dom inte hittar ngt...!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liten fråga.

Finns det nått program som man kan andvända för att göra coola efftekter på vocals?

🙂

Tjaa.. Hur många som helst.. Vill du beskriva vad du egentligen vill uppnå först? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liten fråga.

Finns det nått program som man kan andvända för att göra coola efftekter på vocals?

🙂

Tjaa.. Hur många som helst.. Vill du beskriva vad du egentligen vill uppnå först? 😆

jag vill bara kunna göra så att vocalen inte låter normal 😛

kanske dåligt förklarat? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en liten fråga.

Finns det nått program som man kan andvända för att göra coola efftekter på vocals?

🙂

Tjaa.. Hur många som helst.. Vill du beskriva vad du egentligen vill uppnå först? 😆

jag vill bara kunna göra så att vocalen inte låter normal 😛

kanske dåligt förklarat? 😆

JA meeen.. Det finns tusentals effekter som kan få din vox att låta såväl abbnorm som utanför detta universum... Kan du ge mig ett låtexempel på en låt som har nåt i närheten av vad du vill uppnå? (whahwha, Phaser, dubbdelay, reverse, rever etc etc???) 😎 )

Link to comment
Dela på andra sajter

det du är ute efter är en basfälla gjord av skägg!! eller pazokrull!!

Undrar vad man får betala för 500 gr Pazokrull nu för tiden 😛 Men du har kvar skägget va IDF? 🙂

pazokrull kostar mkt på marknaden.. du vet med dagens priser.. ujujuj! de e statens fel.

kvar o kvar.. det ligger brevid, om man säger så!! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Kör ut rösten via nån skit gitarreffekt. Ju sämre, desto bättre.

Alternativt, kör du ut signalen genom en klockradio eller en gammal kasettbandspelares högtalare. Lägg klockradion i WC-stolen. Lägg in en mic, nån gammal soundbalster headset duger bra. Stäng locket. Kör ut med massor volym, och banda in mikrofonen tillika.

Som en bra avslutning kan man också sopla WC:n, men det kanske inte alltid passar in.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Eftersom du ställt frågan i Reason forum så kan vi väl börja i reason.

Vocodern i Reason är ett bra sätt att få ett annorlunda ljud på rösten.

Sedan kan du trixa med filter i sampler eller Dr rex för att få annorlunda ljud.

Använd en LFO för att slumpa filter alt. Vocoder trixen.

Eller automatisera i sequensern alt. Matrixen.

Dessutom kan man köra lite Screamer, tape läge för att göra en mild dist effekt eller kompression alt. feta på med någon hemskare dist.

Nåt sånt kanske?

Listan kan göras lång, bara i Reason kan du göra massvis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...