Jump to content
Annons

Recommended Posts

DrSlim (oregistrerad)
Postat

Jag annvänder MacBook, digi002r och ProToolsLE 7.1.1

Av någon anledning som jag inte förstår så låter inte mitt click längre. Mycket märkligt. Alla andra plugins låter. Nu är jag ju lite av en nybörjare på det här, men jag har aldrig stött på detta problem tidigare. När jag startar clicket så blinkar det i clickplugen och på 002:an, och countern räknar, men inte ett ljud. Nån som råkat ut för samma problem, eller kan tänkas ha någon idé om vad det kan bero på?

/BT

Annons
Postat

Är click pluggen i bypass läge?

Om du lägger "Click" på ett AUX spår som har en ljudingång vald och samtidigt har "Low latency monitoring" aktiverat så går pluggen automatiskt in i bypass läge.

Om detta är problemet så väljer du helt enkelt "no input" på spåret alt. lägger "Click" på ett Instrument spår.

DrSlim (oregistrerad)
Postat
Är click pluggen i bypass läge?

Om du lägger "Click" på ett AUX spår som har en ljudingång vald och samtidigt har "Low latency monitoring" aktiverat så går pluggen automatiskt in i bypass läge.

Om detta är problemet så väljer du helt enkelt "no input" på spåret alt. lägger "Click" på ett Instrument spår.

Men du! Stort jävla tack. Tog ju hand om problemet. Jag fattade inte att när "Low latency monitoring" är aktiverat så går pluggen automatiskt in i bypass läge. Ja, du ser, man lär sig nåt nytt varje dag. Jag höll på att bli tokig här ett tag. Förstod att det var ett "skitproblem", men att hitta det...

Återigen, stort tack. Nu kan jag ägna mig åt att göra lite musik igen.

/BT

Postat

:rolleyes:

Vad bra!

Höll nästan på att ta tillbaka inlägget för att det kändes lite väl trivialt.. Men även de enklaste problemen kan driva en till vansinne ibland..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.