Jump to content
Annons

Skriv i signatur vem du är/representerar


Björn Olsberg

Recommended Posts

Eftersom Studio Forum fortsätter att växa snabbt, trots att inaktiva medlemmar rensats bort, har behovet av tydlighet blivit större. Fram till nu har vi haft en outtalad regel om att man skriver i sin signatur om man representerar någon annan än sig själv som privatperson, artist eller grupp. Nya tillägget i Forumregel 13 lyder:

NYTT: 13. Skriv i signatur vem du är/representerar.

* Finns du på forumen i egenskap av tillverkare, distributör, återförsäljare eller liknande måste du ange detta i din signatur. Reglen gäller kort och gott alla som säljer varor eller tjänster - alltså även medlemmar som hyr ut studiotid eller andra studiotjänster. Anledningen är att alla på Studio Forum ska ges en chans att bedöma om innehållet i ett inlägg kan ha ett ekonomiskt intresse bakom eller inte. Dold marknadsföring på Studio Forum är helt förbjudet och kan leda till avstängning.

* Vi vill uppmuntra även privatpersoner att ha med signatur. Kanske länk till de senaste låtarna, hemsida, myspace  - eller varför inte bara hela namnet eller artistnamnet? Det är en trevlig gest mot andra medlemmar att visa vem man är, samtidigt som det ställer högre krav på att skriva sådant man verkligen står för.

Funktionen nås under "Min kontrollpanel" > "Edit Signature"

Forumreglerna har även åkt på en smärre revidering. För den som är osäker på reglerna, läs igenom hela listan under Forumregler.

Respons på reglerna görs inte här, utan i den redan existerande tråden "Respons på forumreglerna".

Trevlig kväll!

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra frågeställning! Alla som säljer produkter eller tjänster, och där risken att en person kan tala illa om en annan tillverkare/studio/produkt för egen vinnings skull ska ha en signatur. Förtydligar genast i Forumreglerna.

Kort och gott kan man sammanfatta det hela med:

* De som ska ha signatur är ovanstående. Kan ha intresse av att inte synas med signatur, men riskerar då att mista sitt medlemskap och vid avslöjande faktiskt slå tillbaka mot det företag denne representerar. Detta om man använder sitt medlemskap för att tala illa om konkurrent etc.

* Alla andra som inte säljer musikprylar eller studiotjänster har förmodligen ett eget uttalat intresse av att länka till sina senaste låtar, hemsida, myspace mm och synas med sitt namn eller artistnamn. Vilket är klockrent och precis så nätet borde utnyttjas mer.

Så egentligen borde alla ha signatur 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Så egentligen borde alla ha signatur 😐

Instämmer helt!

Förutom detta med vilka som representerar olika vinstintressen, så är det ju så mycket trevligare att veta lite mer om dem man pratar med. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Hihi, undrar om det är för att många saknar signatur som det är få som ger respons på den nytillkomna regeln - det skulle sticka ut i tråden. 😠

Ta det rätt: signatur för alla är alltså inte ett krav för andra än de som kan ha ekonomiskt intresse, utan just en uppmuntran.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget ekonomiskt intresse... bara ett par oekonomiska, nämligen musik och inspelning... Dessutom är jag väldigt oprofessionell. Jag kommer undan va?  🤪

Skönt sätt att se på saken 😏

Du fick in mig i en riktigt jobbig loop där med din signatur. Känner mig som Randy Hickey i My Name is Earl när han inte kom ur tillståndet att säga något om en vacker kvinna som fick honom att glömma den senaste minuten och fick börja om. Och om igen.

Veckans signatur är: "Veckans signatur är: "Veckans signatur är: "Veckans signatur är: "Veckans signatur är: "Veckans signatur är: "Veckans signatur är: "Veckans signatur är: "Veckans...

 

äsch

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inget ekonomiskt intresse... bara ett par oekonomiska, nämligen musik och inspelning... Dessutom är jag väldigt oprofessionell. Jag kommer undan va?  😛

Hmm, jag måste väl inte nämna i min signatur att jag är rörläggare? 😄

Klart du måste skriva det 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

undrar om det är för att många saknar signatur som det är få som ger respons på den nytillkomna regeln
...eller för att någon skrev:
Respons på reglerna görs inte här

😆a050.gif

Jag tycker att det är en bra regel.

Link to comment
Dela på andra sajter

undrar om det är för att många saknar signatur som det är få som ger respons på den nytillkomna regeln
...eller för att någon skrev:
Respons på reglerna görs inte här

😏a050.gif

Haha, hade det i åtanke när inlägget skrevs och kollade förstås upp om någon hade kommenterat i den andra tråden innan 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...