Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag behöver en gitarrbok i stil med Bass Bible dÀr olika tekniker och stilar, med betoning pÄ rock, genomgÄs. GÀrna med hjÀlp av en massa fÀrdiga licks.

Jag har koll pÄ musikteorin och skalor sÄ det behöver boken inte nödvÀndigtvis genomgÄ eller fokusera pÄ. Kan ni rekommendera nÄgot?

har funderat pÄ:

Peter Fischer: Rock guitar secrets, Masters of rock guitar, Blues guitar rules. NÄgon som har erfarenhet av dessa?

Annons
Postat

Hej "funky monk"!!

Jag har sjÀlv letat i 30 Är efter ett referensverk utan framgÄng. Dom besta hÀfterna har jag köpt frÄn "amerikat". Att lÀra ut "jazz pÄ gitarr" Àr inget för oss pÄ denna sida Atlanten.

Men det ska bli spÀnnande och följa Din trÄd.

Med vaÀnliga hÀlsningar

Kalle i Kalmar och hans pappa 😎

Postat (redigerat)

Jag har sjÀlv Rock Guitar Secrets av Fischer tycker den Àr bra.

Han gĂ„r igenom alla tekniker och har övningar till dom, massvis med exempel 🙂

Han refererar till olika artister bla. hur dom anvÀnder vibrato,

hur individuellt det kan variera.

Tonarter, skalor, jag gud vet hans moster du har rubbet dĂ€r 😛

Det Àr en rÀtt fet bok , jag vet inte vad priset Àr pÄ den? jag har köpt min för 8-10 Är sendan nÀr den kom.

kan rekomendera den, tror alla hans böcker Ă€r lika bra. Det Ă€r en bra grund att stĂ„ pĂ„. 😎

Edit: Följer med en CD skiva att jamma till övningar.

Redigerat av kirtaphus
Postat (redigerat)

Speed mechanics Ă€r en teknikbok med övningar. Hammer-ons pull-offs plektrumövningar lĂ€ngs och tvĂ€rs strngarna etc. +Lite licks ur hĂ„rdrockskolan att öva detta pĂ„. Samt humlans flyckt 😏 Bra bok för detta syfte.

För blues och liknande Àr detta trevliga böcker

bluesyoucanuse

Åke

Redigerat av ake

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.