Ponderosa Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Använder mej live av Cakewalk Sonar 4 till bakrunder, Ljus + V-stack till mjukvarustyntarna. Har använt bla Waves effekter hemma i studion och tycker dom låter svinbra och är grymt sugen på att även köra sången via datorn Live. Vad jag undrar över är: Låt oss säga att vi har en låt, när låten startar så är "standard" effekten till sången på (reverb/delay). Vid tex takt 33 vill jag att det skall slås på en annan effekt utöver standarden som dör ut vid takt 34. Hur gör jag för att slå på/av en effekt mitt i en låt? och går det överhuvudtaget att jobba så med effekter i realtid? Jag är väl insatt att jobba med programchanges och midi så ni behöver inte vara blyga med era förklaringar. Väldigt tacksam för svar!
Ponderosa Postat 8 november 2006 Trådstartare Postat 8 november 2006 Automation av bypass på pluggarna? Hur gör man det? Jag är alltså helt nollad just när det handlar om detta.
Emil Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Har aldrig kört Sonar själv då jag använder Logic.
gsol Postat 8 november 2006 Postat 8 november 2006 Automation av bypass på pluggarna? Hur gör man det? Jag är alltså helt nollad just när det handlar om detta. Läs om Automation i Sonars manual. Det är bra att kunna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.