Jump to content
Annons

Jamie Cullum


VacUm

Recommended Posts

Såg en dokumentär om Jamie Collum på svt för nån vecka sen. Laddade hem några låtar från hans platta och måste säga att jag gillar det. Precis för vad det är. Han tar upp en gammal jazztradition, förnyar inte musiken musikaliskt men de låter fan skitbra ändå.

Ska handla plattan faktiskt. Grabben spelar inte speciellt bra piano, kompet är ganska mediokert men sången är riktigt svinbra. Kul låtval dessutom! Old Devil Moon's torra mix är något av de snyggaste jag hört. Snustorr blåssektion som spelar storbandsarr. Hysteriskt snyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 1 år senare...

Gillade verkligen filmen "blazing saddles" av Mel Brooks (eller som vi säger i Sverige: Det våras för sheriffen).. Där sjunger slavarna låten "I get a kick out of you".. såååå bra.. så jag har ivrigt försökt få tag på den versionen.. men fann då istället Jamie Cullum på en egen version som han gör riktigt bra... Har faktiskt inte satt mig in mer i hans musik, men hört att han är betraktad som ett underbarn trots allt..

Gillar det jag hört.. helt klart bra lyssning..

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade verkligen filmen "blazing saddles" av Mel Brooks (eller som vi säger i Sverige: Det våras för sheriffen).. Där sjunger slavarna låten "I get a kick out of you".. såååå bra.. så jag har ivrigt försökt få tag på den versionen.. men fann då istället Jamie Cullum på en egen version som han gör riktigt bra... Har faktiskt inte satt mig in mer i hans musik, men hört att han är betraktad som ett underbarn trots allt..

Gillar det jag hört.. helt klart bra lyssning..

Underbarn är ju verkligen att ta i. Men han har en sjysst attityd till tradjazz.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade verkligen filmen "blazing saddles" av Mel Brooks (eller som vi säger i Sverige: Det våras för sheriffen).. Där sjunger slavarna låten "I get a kick out of you".. såååå bra.. så jag har ivrigt försökt få tag på den versionen.. men fann då istället Jamie Cullum på en egen version som han gör riktigt bra... Har faktiskt inte satt mig in mer i hans musik, men hört att han är betraktad som ett underbarn trots allt..

Gillar det jag hört.. helt klart bra lyssning..

Underbarn är ju verkligen att ta i. Men han har en sjysst attityd till tradjazz.

Det är inte JAG som betraktar honom som ett sådant.. 😄 .. Men så sa man om honom i England när han slog igenom... Då var han ju rätt ung oxå.. Så jag antar att det var därför stavelsen -barn kom med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade verkligen filmen "blazing saddles" av Mel Brooks (eller som vi säger i Sverige: Det våras för sheriffen).. Där sjunger slavarna låten "I get a kick out of you".. såååå bra.. så jag har ivrigt försökt få tag på den versionen.. men fann då istället Jamie Cullum på en egen version som han gör riktigt bra... Har faktiskt inte satt mig in mer i hans musik, men hört att han är betraktad som ett underbarn trots allt..

Gillar det jag hört.. helt klart bra lyssning..

Haha, "Hold it - hold that nigger crap! I mean a REAL song like...like...Swing low, sweet chariot....." Knäpptyst. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...