Jump to content
Annons

exportera audio med sonar


mr_chess

Recommended Posts

hej!!

sitter hemma med både cubase SX och sonar 4, dvs. inte den nyaste versionen. Har provat spela lite grand med de inbyggda DXi alt. VST instrumentet som finns i båda programmen.

Det som jag undrar är om det finns någon funktion i Sonar 4 som i Cubase SX där man kan kan exportera inspelade VST alt. DXi midispår (som låter audio) till vanliga wav filer. Skulle ju som sagt vara rätt bra om man kunde det även i Sonar.

Tacksam för svar

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo självklart går det.

Antingen kan du utföra en "bounce to tracks" (edit-menyn) så får du nytt/nya spår i det projekt du håller på med, eller så kan du "export audio" (file-menyn) vilket (precis som det låter) exporterar ett spår till wav- (eller annat) format.

Det finns förstås lite options. Klicka runt and u shall find 🙂

***

Jag hoppade själv över Sonar4 (gick direkt från 3 till 5...stay odd 🙂 ), men det är väl ett alldeles utmärkt program fortfarande.

Link to comment
Dela på andra sajter

har nu provat tipsen som jag fick

har spelat in lite slask nu via midi och via en DXi instrument som finns i Sonar 4. Jag har nu markerat den snutt av midi som jag spelat in och som generar ljudet från DXi instrumentet. Jag provar att trycka både på edit - bounce to track samt file - export - audio, men då kommer det upp en skylt upp där det står; citat

"The specified selection did not contain any audio data. Please ensure that the selection contains the audio data you wish to bounce."

I Cubase funkar ju just det där fin fint, då markerar man de midispår som skall bli wav, går via typ file menyn och export audio. Hmm, varför funkar det inte i Sonar. Borde ju gå kan man tycka!!

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

hej hej!!

har prövat vallhagens tips och det funkade fin fint! Tack för det, blev lite undrade där ett tag.

Hida, vete fanken alltså men jag provade ditt sätt också men hittade ingenting med namnet Freeze synth. Dvs, jag högerklickade på midispåret.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...