Jump to content
Annons

Röde. Bra eller anus?


twinkee

Recommended Posts

har hittat en Röde NT1:a som de ska ha runt 600-1000 spänn för. Är denna mick värd dessa pengar eller finns det andra som är mer prisvärda? Det beror ju helt klart på vad man ska använda dem till. Jag hade tänkt mig spela in sång med dessa. Är det ett bra användningsområde?

/Chris Wigren

Kolla gärna in sidan när ni ändå är här.

www.greenlinemusic.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Ja, det är väl de som har så lite brus, va?

Har för mig att den heter Röde NT1A, den jag vill ha. Kostar 2 papp iaf...

Jepp, denna var det!!

rodeNT1Any.jpg

Så ehh...köp, efter att du kollat att den funkar.

😄

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Bra att du märke det Android!

Jag läste lite hastigt, såhär på nattkröken. NT1 var föregångare till NT1A, har jag hittat på diverse andra sidor på Nätet. Vad den kostade det vet jag dock inte. NT1A sägs vara en förbättring av gamla NT1 iaf. Sedan är det som så mycket annat en smaksak. En del gillar MXL, en del Röde, vissa Studio Projects och åter andra Sony eller TSM. Kan du få testa miken och jämföra med andra mikar i en affär så vore det kalas.

Är det en affär du ska köpa miken ifrån eller privatperson/er?

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

ok...tack för alla rekomendationer.. Micken är helt ny och jag ska köpa den av en privatperson som driver egen firma...lite kompipris över det hela men det tackar man ju aldrig nej till.

Chris Wigren

www.greenlinemusic.se

Link to comment
Dela på andra sajter

R_ett (oregistrerad)

Är Röde en bra mick?

Röde står ju för ett visst mått av kvalité, lite volvo vibbar.

Låter alla bra i en Röde?

Nej

Används Röde oftas av"dom stora" i branchen?

Nej, men i Studio´s (då menar jag inte projket studion hos din granne och headsetet hos din kusin) har man som standard minnst en Röde bland många andra mikrofoner.

Ska du köpa för 600kr?

Ja, en Röde är alltid bra att ha. Just denna modellen har ju rätt många år på nacken, men priset är därefter även om man köper en helt ny.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

jag har 2 Rödemickar en K2 och en NT1 och dom är kalas för mig och för plånboken...jag snackade med en studioräv som hade än den ena än den andra Neumanmicken och han sa att det visst kunde finnas ex. av billigare mickar som hade tillräcklig prestanda och Neuman är mycket psykologi också att det ska vara bland det bästa och ska man då spela in så vill en del som spelar in i hans studio ha Neuman vare sig dom låter bäst eller vissa inte alls så bra som ryktet säger.....sa han iaf

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...