Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Snabb fråga - behöver en lösning för MIDI, helst ett par system in och ett par ut - men 1 in 2 ut skulle räcka. Någon som har ett konkret tips på ett interface / kort som är prisvärt? Gärna med tips om vem som har det till bra pris.

;-)

//Petter

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Aldrig mer m-audio för min del. Jag påpekade för dem att standby inte fungerar i deras usb midiinterface och de hade då svaret att de rekomenderar att inte använda standby, Jävla puckon,

och bara komma med korkade god dag yxskaft svar gör att man blir mer irriterad.

thrinithan (oregistrerad)
Postat

haha... ja det var inte ett lysande svar direkt 😉

Dålig kundservice gör mig förbannad också 😳

Postat

M-audio, ESI, MOTU.... Finns ganska många olika att välja på. Alla funkar troligen helt ok, och de som är dyrare än nog lite bättre än de billigare.... :rolleyes:

thrinithan (oregistrerad)
Postat

jag har använt M-Audio Midisport 4x4 (den gröna) en tid och det har funkat felfritt för mig också...

pme (oregistrerad)
Postat

ESI verkar intressanta. Någon som har ett? De hävdar att de ska fungera med windows inbyggda driver. Vilket är bra om man har tänkt sig att köra Vista64. Men fungerar standby med dessa?

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
och de som är dyrare än nog lite bättre än de billigare.... 😄

Källa?

Jag är seriös

Postat

Jag undrar om priset verkligen är så kopplat till kvaliteten när det kommer till MIDI-interface. Med hänsyn till att det är en av de långsammanste kommunikationslösningarna som funnits (MIDI) som ska översättas (som regel) till USB, så torde det inte finnas så mycket marginal att ställa till det på. Skulle vara Standbyfrågan då, möjligen, och extra features som att ha MIDI through även när datorn är avstängd m.m.

Som relaterad fråga, någon mer än jag som tycker att det här är en samling synnerligen överdrivet dyra små leksaker? Jag menar, +600 spänn för ett interface med två MIDI-system... det är rätt mycket!

Postat
och de som är dyrare än nog lite bättre än de billigare.... 😉

Källa?

Jag är seriös

Ingen ordentlig källa, utan snarare lite filosoferande i stil med vad MrPetter skrivit angående fler funktioner (thru, patchbay, etc). Plus att jag vet folk på andra forum klagat på att M-audio- och ESI-interfacens drivrutiner inte alltid funkar som de ska.

Men det hindrade iofs inte mig från att alldeles nyss ha inhandlat ett begagnat Midiman/M-audio Midisport 4x4 för 400kr... 😉

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Midisport 4x4 har det där för jävliga ögat som stirrar på en hela tiden med ökande kraft. Mycket mysko.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Ingen ordentlig källa, utan snarare lite filosoferande

Okej. Sälj ditt midisport till dig själv för 100000000000000 kr ( kostar ju inget ) Så blir det ju genast mycket bättre enligt din logik. :rolleyes:

EDIT: Tror genast jag ska sälja alla mina saker dyrt till mig själv.

EDIT2: Så! gjort.

EDIT3: WOW! Shit, ni ska höra vad som hände med min casio!

Postat

Haha!

Men filosoferandet hade ju faktiskt lite grund i fler funktioner och eventuellt bättre drivrutiner, om man betalar mer. Så då är det väl inte så barockt?

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
...om man betalar mer.

Finns säkert många fall där det stämmer men det finns fortfarande de som blandar ihop prislapp med mått på kvalité. Saknar lite allmän kreativ skepsis bland konsumenter om vad som egentligen är bra. Mer blindtest! Många förvånade ögonbryn höjdes på SAS mailinglista när ett midiverb vann andra snyggast på den blinda reverbtävlingen.

Hursomhelst skapar det bara förnuft att folk lyssnar på sina egna öron och inte andras uttalanden eller prislappens. Och förnuft är fint!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.