Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Pga av Logic har börjat strula och gjort mig helt vansinnig, efter jag uppdaterade till 7.2.3 så har jag nu bestämt mig för att installera om hela Logic. Min fråga är nu vilka mappar som kan vara bra att spara och göra en backup på. Jag har t.ex. lagt in samplingar i EXS mappen och det kan nog därför vara bra att spara den. Det kan nog också vara bra att spara Components-mappen så Logi hittar mina pluggar. Men vad mer kan vara viktigt. Alla pluggar har ju en egen mapp utanför logic. Men för att få dessa att fungera igen till den nya installationen, är det bara EXS mappen plus Componets-mappen som behöver sparas? Eller har jag missat någon vesentlig mapp?

Redigerat av Exil
Annons
Postat

Det enda som jag sparar är

com.apple.logic.pro.plist filen , vilket innehåller keycommands info.

Resten EXS , Sampligar , Pluggar , Project , Låtar m.m m.m ligger på en egen hårddisk.

Men det du måste backaup i så fall är

Sampler instruments ( styrfil till EXS )

Sampligarna

Pluggarna bör du installera om.

Om du har egna presets till Effekter/Instrument måste du spara dom oxå

com.apple.logic.pro.plist givetvis

Och då alla låtar du gjort.

För att vara på 100% säkra sidan ifall du jobbar mycket med exs är att spara varje lår som project , Då följer alla inställningar , samplingar , audiofiler , m.m m.m med i en och samma mapp.

Kan dock ta mycket utrymmer ifall du använder stora instrument.

Postat

Tack för hjälpen!

Då är det dags för ominstallation snart då. Ingen annan som har haft problem med senaste uppdateringen 7.2.3? 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.