leaf Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Hur får man Live att köra Quantize (1/16 eller annat) på allt som man spelar in under tiden man spelar in? Har testat alla möjliga komfigurationer och får det inte att fungera. Jag kan ju alltid köra Quantize i efterhand men det är ett moment jag skulle vilja slippa. OBS! jag jobbar just nu bara med MIDI! Vore tacksam för snabbt svar tack! 😆
Pluffo Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Hej! Edit--->Record Quantization--->Sixteenth-note Quantization Hej då!
niklas73 Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 Tror dessutom den är förinställd från början. Spelar du snabbare toner en 16-delar så låter det keff. Bättre att själv justera i efterhand och välja No Q.
leaf Postat 24 oktober 2006 Trådstartare Postat 24 oktober 2006 Skall testa detta med en gång! Tackar för svaret! 😳
leaf Postat 24 oktober 2006 Trådstartare Postat 24 oktober 2006 Ja det fungerar ju kalasbra! Tackar tackar! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.