Jump to content
Annons

Ny låt på G


Recommended Posts

Annons

Den e bra. Tycker mig höra lite gamla halloween influenser i detta. Lyssnade mycket på det förr. Skaffa en sångare (lättare sagt än gjort med tanke på låtarna) så drar det igång rejält. Det kanske kan vara svårt att få tag på en vokalist med en riktig heavy metal pipa.

Rock on! 😉

Gitarr partierna som drar första gången vid 1:18 är rejält schööönaaa.

Redigerat av Markus
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm... skulle nog skära lite i det lägre registret här. Känns som Basen eller kicken - har svårt att höra vilken - mest ligger och brummar i botten. Visst ska det vara bas, men tycker basen tar lite lätt överhand när jag lyssnar. Ta inte allt för jättemycket, och häv gärna fram det övriga trum spelet lite. Skulle kanske lägga någon effekt på leadsynten, eller dra bak den ett uns i mixen. Kanske stereobredda lite?

Annars skön låt med bra variation. Lyssnar på det mesta och börjat lyssna mer på Metal på grund av mina vänner. Detta låter finfint. 😉

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra..

Gnäll: Du skulle vinna hur mycke som helst på att byta ut basljudet mot en riktig bas (alternativt ett basljud som låter mer naturligt). Samma gäller trummorna; men dom kan du nog fixa till med eq, kompressor och ett kort rumsreverb. Det känns lite som om det sitter en liten fegis bakom trummorna och knappt vågar slå på dom och det brukar ordna upp sig om man öser på med lite kompressor.

Kanske är helt ute o cyklar, men ska inte sån här musik dränkas med reverb? Helt klart en smaksak, men något saknas och jag tror att det är reverbet. Har å andra sidan värdelös insikt i genren så jag kan mycket väl tänkas ha helt fel...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Jodå. Håller med Vacuum här. Det är lite fegt lirat om trummorna. Låter lite ilsken "bisvärm" om gitarrena med. Tror du får rensa lite i själva liret till den färdiga varianten med. Det blir lite "bluddrligt" spelat när det är så mycket som skall hinnas med på så kort tid, men du är haj på att lira gura! På det där viset kommer jag aldrig kunna hantera yxan.

Rock on

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tror jag var lite otydlig i min formulering på vad jag ville veta 😄

Men ljudmässigt håller jag med precis. Har inte gjort någonting med ljudet knappt. Spelade in gitarren,la till allt annat bara för att ni skulle höra lite mer helhet av låten. Ingen som har en kommentar om själva låten i sig?(Inte om ljudet)

Ni får gärna jämföra med de tidigare inspelade låtar som finns på sidan...

Reverb= Smaksak 😉

Redigerat av Newsec
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...