Jump to content
Annons

Yamaha 01V

Recommended Posts

DexiL (oregistrerad)
Postat

Jag köpte en Yamaha 01V beggat förut, mysig liten sak det där. Nu fungerar dock inte masterkanalen som den ska och jag gissar på att det bara är jag som har missat någon inställning. När jag ändrar mastern så händer det ingenting, dvs ingen ändring i volymen. Volymmätarna ändras dock, men utåt så händer det inget. Är det någon här som har en Yamaha 01V eller är duktig på denna och kan säga om det är fel på mixern eller om det bara är jag som har missat något i inställningarna? Vore mastern trasig borde ju inte mätarna ändras tycker jag.

Tack på förhand!

Annons
Postat

Du har inte glömt trycka på "on"? 😆

Har problem med våran 01'a på jobbet... då brukar det bara vara till å bryta strömmen.. och slå på den igen så brukar det funka.

Postat

Det du skulle kunna testa är ju att resetta alla inställningar i mixern. Du gör det genom att hålla ner en knapp samtidigt som du slår på strömmen. Kommer dock inte ihåg vilken knapp det är... 😆

Det står någonstans i manualen. Ska kolla ifall jag kan hitta igen det och återkommer isf...

/H.

Postat

Jag hittade det. För att återställa mixern till fabriksinställningarna så håller du ner memory-knappen när du slår på mixern. Detta står beskrivet på sidan 204 i manualen. Observera att alla dina egna inställningar i mixern försvinner då, så har du några andra inställningar för t.ex routing eller ADAT som är andra än fabriksinställningarna så försvinner även dessa.

/H.

DexiL (oregistrerad)
Postat

Man tackar, ska testa att återställa den nästa gång jag kommer till studion. 🙂 Återkommer med rapport.

DexiL (oregistrerad)
Postat

Har nu kört en reset och allting fungerar kanon. 😉 tack för hjälpen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.