Jump to content
Annons

Mumindalen


hackeman

Recommended Posts

Jo, alltså, tänkte snart börja skriva ner en låttext som i huvudet än så länge låter nånting med "..då är man kär o galen, så in i mumindalen.." 😛 men så har jag för mig att i viss svensk slang kan Mumindalen även betyda något helt annat än dessa finska fula tygbitar... närmare bestämt rektum om man nu ska vara så rak på sak. :rolleyes: Stämmer det? 😲

Och isf, näää jag tänker inte sjunga "långt upp i mumindalen" istället... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 60
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Alltså, när man läser "kär och galen, så in i mumindalen" så tänker man ju inte på några tygbitar direkt (att du är kär och sen ska in en vända i mumindalen får mig att tänka på hela andra saker), men antar att det ska va istället för tex "så innihelvete" och att det betonas på det viset också.. Då är det ju inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, när man läser "kär och galen, så in i mumindalen" så tänker man ju inte på några tygbitar direkt (att du är kär och sen ska in en vända i mumindalen får mig att tänka på hela andra saker), men antar att det ska va istället för tex "så innihelvete" och att det betonas på det viset också.. Då är det ju inga problem.

hahahahahahahahha så jävla bra!!!! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, när man läser "kär och galen, så in i mumindalen" så tänker man ju inte på några tygbitar direkt (att du är kär och sen ska in en vända i mumindalen får mig att tänka på hela andra saker), men antar att det ska va istället för tex "så innihelvete" och att det betonas på det viset också.. Då är det ju inga problem.

Haha, det var ju exakt precis den risken jag tänkte på! 😲 Tror det blir svårt att betona det så att det inte associeras som du skriver. Får nog hitta på ngt annat. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nejdå!!! De funkar om du betonar "jag är så kär och galen, så ända in i mumindalen"

Men när man läser texten (speciellt när den e tagen ur sitt sammanhang) får man en helt annan idé 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Annars vill jag förslå pastejköket som trevlig synonym;

"kär och galen,

för att finna kvinna: sök!

när jag hälsar på i ditt pastejkök."

Den får du gratis, Hacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars vill jag förslå pastejköket som trevlig synonym;

"kär och galen,

för att finna kvinna: sök!

när jag hälsar på i ditt pastejkök."

Den får du gratis, Hacke.

😉🙂😄

Har ännu en, men vågar inte posta den här..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars vill jag förslå pastejköket som trevlig synonym;

"kär och galen,

för att finna kvinna: sök!

när jag hälsar på i ditt pastejkök."

Den får du gratis, Hacke.

😎😄🙂

Har ännu en, men vågar inte posta den här..

Kom igen nu! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars vill jag förslå pastejköket som trevlig synonym;

"kär och galen,

för att finna kvinna: sök!

när jag hälsar på i ditt pastejkök."

Den får du gratis, Hacke.

Tack Nattvaktaren. Myyyyyyycket användbart. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars vill jag förslå pastejköket som trevlig synonym;

"kär och galen,

för att finna kvinna: sök!

när jag hälsar på i ditt pastejkök."

Den får du gratis, Hacke.

😄 :D 😄

Har ännu en, men vågar inte posta den här..

Kom igen nu! 😄

Äh, inte rolig längre ens.. Som ett alternativ till nattvaktaren.. slutade med röven, men minns fan inte va jag tänkte rimma på.. tror det va "ölen" så de inte ens rimmade riktigt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändra ordvalet så dom föregående orden byts mot något nytt så slipper du associationerna

jag är så kär och galen, långt bort i mumindalen

... men, håller dom på o spelar in Fäbodjäntan 2 i finland så är det ju klockrent.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska släppa alla hämningar och köra på för allt vad tyglarna håller. Kör en Nationalteatern-variant:

Jag börjar bli kär och galen, så ända in i Mumindalen

När jag viskar ömhetsbevis, behövs då inget manus

Du och jag, vi vet precis, att jag gillar ditt... hadelattan da da, umpa-pa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du ska släppa alla hämningar och köra på för allt vad tyglarna håller. Kör en Nationalteatern-variant:

Jag börjar bli kär och galen, så ända in i Mumindalen

När jag viskar ömhetsbevis, behövs då inget manus

Du och jag, vi vet precis, att jag gillar ditt... hadelattan da da, umpa-pa.

Genus? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

gärna med en bastuba som komp

det blir lite mer pruttigt ljud då  😄

😄

😄 ..från hennes Genus....? 😄😄

Hackeman: Snart har du hela arret klart va?

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Sauron (oregistrerad)
Dom förvuxna tampongerna menar du? Snorr-kfröken, Hattipattarna och Gonorren..jo'rå.. hela den Veneriska patrullen är där.. 😳

Hahahahaha........... 😆 Goooing.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tove Jansson vrider sig i sin grav. Jag fattar inte vad Mumidalen har att göra med akterpartiet.

Om jag inte är ute och cyklar så tror jag att det var Killing-gänget (Kapten Klänning i Nilecity) som körde in oss på den rektala associationen angående Mumindalen...

Annars vet jag inte riktigt hur man kan få in sex och mumintroll i samma hjärnhalva ens...? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte är ute och cyklar så tror jag att det var Killing-gänget (Kapten Klänning i Nilecity) som körde in oss på den rektala associationen angående Mumindalen...

Lite ute o cyklar är du för det var faktiskt den gamle brandchefen Greger (i NileCity, Klänning var med i Percy Tårar) som påstod att "..fem hundra liter rätt upp i mumindalen -- det gör ooooont, serru!".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...