Jump to content
Annons

Få Echo Layla24 att funka i XP 64 Edition?


Crownfield

Recommended Posts

Hjälp!

Finns det någon där ute som lyckats få igång ett äldre Echo-kort i en 64bitarsmiljö?

Jag har ett gammalt Echo Layla24 (PCI) som jag köpte för en massa år sen nu för ruskigt mycket pengar. Jag har nu häromdagen uppgraderat min dator till en Intel Core 2 Duo E6600 som körs på ett ASUS P5W Delux moderbord med Intel 975X chipset, samt 2GB DDR2 PC6400-minnen. För att utnyttja den här plattformens fulla potential så har jag förstås installerat Windows XP Pro 64 Edition med multiprocessorstöd. Det blev himla bra.

Förutom en liten detalj, och här är mitt problem: Layla24-kortet vägrar låta sig installeras. Jag har provat de senaste tre driverversionerna. En smula irriterande med tanke på att jag uppgraderat av en enda anledning: för att få ihop en rimligt bra musikdator.

Var det inte meningen att gamla hederliga 32bitarsdrivisar funka att köra i XP 64?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Var det inte meningen att gamla hederliga 32bitarsdrivisar funka att köra i XP 64?

Det kunde man förvänta sig som konsument, men inte i verkligheten. :rolleyes:

XP 64 är fortfarande sån liten marknad, och drivrutinerna är få. Windows Vista kommer fortsätta med 32 bitar och Microsoft verkar inte bry sig om 64 bitar på varken hemkonsument eller företagens workstation-nivå.

Om du kan, så hoppa ner till ett vanligt 32-bitars Windows. Du får full potential ändå.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Grrr... 😉

....Eller köpa nytt ljudkort? Nåt tips på vad som funkar i 64miljö?

..Annars blir det väl tillbaks 32 då... men jag inbillar mig att jag tappar prestanda... ... 😲 Nån som har några klara besked i den frågan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåt tips på vad som funkar i 64miljö?

M-Audio Delta-serien har betaversioner av drivrutiner för XP 64.

Men jag antar att stabilitet i ljudkortsdrivrutinen har större betydelse för din musikdator, än 64 bitars OS. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, tack för svaren. Jag har bestämt mig för att gå tillbaks till 32bit nu, åtminstone i väntan på en 64bit-driver till mitt Layla24. Jag kontaktade Echoaudio's techsupport och fick följande besked;

"All you need is a 64 bit driver....We're currently working on it. The

hardware is the same."

Så tills dess kör jag 32bit. Och behåller således ljudkortet.

Mvh

Richard

Link to comment
Dela på andra sajter

"All you need is a 64 bit driver....We're currently working on it. The

hardware is the same."

Så tills dess kör jag 32bit. Och behåller således ljudkortet.

Goda nyheter då 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...