Jump to content
Annons

Melodisk trance


Recommended Posts

LÅTNAMN: Under The Stars

ARTIST/GRUPP: Johan Waldenström

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 2:48

KOMPOSITÖR: Johan Waldenström

PRODUCENT: Johan Waldenström

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 3.84

STATUS: Färdig men kan nog förbättras

en melodisk trance låt med mycket fokusering på melodin och ackordföljd, lite melankolisk och mystisk. Ska kanske ändra en del EQ och volym på vissa kanaler osv. Fler låtar finns på www.11-D.net , både i liknande stil och i helt andra stilar

kom gärna med kritik på denna

Låtlänk: HÄR och nedan:

11_D_under_the_stars.mp3

Redigerat av skylined
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Halloj!

Jag är ju inte tranceexpert (inte än iallafall *skrattar*). Men tycka kan man ju alltid ändå.

Första intrycket: Men vad f-n, vilka konstiga ackordsföljder. Dur och Moll och hit och dit. Hmmm. (Men så är jag sångerska också, skulle fatta nada om du bad mig lägga sång på den här, kändes helt omöjligt).

Lyssnade vidare. Började långsamt gilla upplägget. Kändes som ett soundtrack till en lite djupare fransk film :rolleyes:

Det enda jag inte gillade var slutet. Är lite allergisk mot de där "elektriska störningsljuden" som låter som ett prassel i hörlurarna.

Men summa summarum. I liked it. Ska lyssna mer på den här idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstiga ackorder. Låter som att du försöker få inn ALLA ackorder i EN låt.

Det blir bara jobbigt. Annars har du en jävla bra ide, som jag hört någon annan stans. . . Vet inte riktigt vilken låt det är. . .

Bra sound, men jag gillar inte 25 olika ackorder i följd. . .

Link to comment
Dela på andra sajter

okej.. tack för kritiken alla

har nu ändrat lite i dom sista ackorden i refrängen.. kan hålla med om att det lät som lite väl mkt olika ackord iaf. på slutet av refrängen

men men.. e väl så van vid att lyssna på den att jag inte märkt nåt 😳

Redigerat av skylined
Link to comment
Dela på andra sajter

*lyssnar*

Jag måste säga att introt.. försök att bygga upp det lite mer göbben... testa att sänka reverben på clapen lite. synthen eller vad det är som kommer in vid 0:55 passar inte in riktigt.. försök att testa att dämpa ner lite på allt å sen PANGA på för kung å fosterland 😉

fortsätt prodda göbben för det finns potential 😳

mvh

//Nicke

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som om det är på grännsen för mig att få huvudvärk av den, men det är nått som håller mig kvar. Låten är riktigt häftig, vet ine varfö. Men melodin låter rätt men inte rätt, antagligen för att du inte håller dig till nått 😛.

Vet inte var denna skulle passa egentligen, gillar det men som sagt ger det mig huvudvärk . 😄 .

Du får nog inget vettigt ur det där men ta det positivt. - 😉

// Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här faller verkligen mig i smaken! Tycker den är skitbra! Tycker du har lyckats göra ackordföljden väldigt snygg, även fast jag tycker den är lite udda. Jag skulle vilja ha den längre, efter slutet nu så skulle det va snyggt om den drog igång igen med en liten variation. Sån här "elektronisk" musik brukar inte falla mig i smaken annars, men den här fastnade jag för! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här faller verkligen mig i smaken! Tycker den är skitbra! Tycker du har lyckats göra ackordföljden väldigt snygg, även fast jag tycker den är lite udda. Jag skulle vilja ha den längre, efter slutet nu så skulle det va snyggt om den drog igång igen med en liten variation. Sån här "elektronisk" musik brukar inte falla mig i smaken annars, men den här fastnade jag för! 😕

roligt å höra! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...