Jump to content
Annons

Jag är mig själv


BÄNKT

Recommended Posts

LÅTNAMN:Jag är mig själv

ARTIST/GRUPP:Bänkt&Ove

GENRE:Rock

LÅTLÄNGD:2,54

KOMPOSITÖR:Bänkt&Ove

PRODUCENT:Bänkt&Ove

EV. MEDVERKANDE:Bänkt&Ove

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 2,65MB

STATUS: Färdig demo

I påskas hälsade jag på min barndomsvän Ove och vi lekte loss i hans kompetenta analog studio, Studio Ovett(Googla!). Efter några buteljer rom ljöd detta ur högtalarna. Synten är en 3 decimeters Casio under hård effekt kryddning. Texten är något flummig och sången skär sig ibland menvisst finns hit faktorn där!!!!

Bove.Mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är det någon mer än jag som har svårt med att ladda ner demo just nu. Försöker jag högerklicka och "Spara som" frågar systemet om jag vill spara index.htm och försöker jag med vänsterklick så börjar IE ladda ner en massa oläsbar text?

Edit: gäller tydligen bara med adressen forun.studio.se och ändrade jag namnet till index.mp3 så funkade det.

Edit 2: Faktorn finns där, låter lite Wilmer X:igt men utan skånskan och munspelet.

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Tycker denna var medryckande och levande, helt enkelt skön 😠.

Men för sjutton upp med sången, i alla fall i början känns det som det drunknar och man får inte tag i melodin liksom.

Förslag på refrängen:

Svara tillbaka med något. Typ tex

Jag är jag ---- (om du söker dina svar) som i slutet hamnar på en understämma till nästa jag----

har melodin i huvudet men svårt att skriva noter här 😕.

I vilket fall ser ni att det är en låt som inspirerar och ger liv.

Tack för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Shysst!

Medryckande och svängigt! Uttalar mig inte om soundet eftersom jag sitter med otillförlitliga lurar.

Blir inte riktigt klok på sången: Första två raderna går rösten från Olle Ljungström genom Håkan Hellström till Anders F Rönnblom och det är jävligt snabbt! 😠

Sedan låter det Jocke Berg nån stans osv. Men det kanske helt enkelt är så att det låter Bänkt eller Ove?? En annan sak med sången: Visst är den lite svajig och sur ibland men det skumma är att början av de långa tonerna låter off men slutet skitbra!! Annars brukar det vara tvärt om att det blir livlöst i slutet, men inte här, så det finns sångpotential här! 😲

Skall bli kul att höra mer från er om det är aktuellt.

En punkt har ingen riktning

Två punkter skapar en linje med två riktningar

Tre punkter bildar en yta, ett fält, ett landskap!

🙂 Jag vill höra minst tre!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för tilltyckning!!

Tack Berch!

Förslag på refrängen:

Svara tillbaka med något. Typ tex

Jag är jag ---- (om du söker dina svar) som i slutet hamnar på en understämma till nästa jag----

har melodin i huvudet men svårt att skriva noter här

Förstår precis hur du menar Stajo och din idé är riktigt bra!! Tack för den!

Tack pwayne för att du tycker min röst har potential och för att du ger en sån lång utläggning om min röst! Visst, har hört det förr, att min röst låter både som Ljungström och Hellström. Vet dock inte om jag vill det, (vad ligger dagspriset på en stämmbands operation?)fniss

Tack och bock!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som får lite Kent-vibbar av detta? Som tidigare sagt blir sången lite grötig ibland. Någon sa nåt om att rösten var lite lik Hellströms och det var precis det första som slog mig.

Med lite bättre mixning skulle detta nog kunna bli en riktig hit. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack pwayne för att du tycker min röst har potential och för att du ger en sån lång utläggning om min röst! Visst, har hört det förr, att min röst låter både som Ljungström och Hellström. Vet dock inte om jag vill det, (vad ligger dagspriset på en stämmbands operation?)fniss

Du är inte ensam om att bli jämförd, det är förmodligen lätt hänt eftersom hjärnan gärna vill känna igen. Hur lång tid tar det innan man lär sig känna igen nya vänners röster i telefonen? Det är orättvist att vara okänd 😕

Vill du se exempel på hur det kan bli när man sjunger på svenska så kolla den här länken; gå ner till mitt andra inlägg: Vem är det likt?? ...det var nog alla som fanns att välja på utom Thåström...som är den som jag tidigare mest jämförts med 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja upp med rösten för bövelen! Allt övrigt låter genomarbetat men rösten låter som den mest halkat in. Tänker inte då på röstkvaliteten utan själva mixen. Så höj och försök få rösten lite mer skarp (kanske lite mer av övre mellanregistret el. nåt)

Är inte jätteförtjust i svensk rock men röjjet är det inget fel på :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

QUOTE (BÄNKT @ 11 October 2006, 01:14)
Tack pwayne för att du tycker min röst har potential och för att du ger en sån lång utläggning om min röst! Visst, har hört det förr, att min röst låter både som Ljungström och Hellström. Vet dock inte om jag vill det, (vad ligger dagspriset på en stämmbands operation?)fniss

Du är inte ensam om att bli jämförd, det är förmodligen lätt hänt eftersom hjärnan gärna vill känna igen. Hur lång tid tar det innan man lär sig känna igen nya vänners röster i telefonen? Det är orättvist att vara okänd

Vill du se exempel på hur det kan bli när man sjunger på svenska så kolla den här länken; gå ner till mitt andra inlägg: Vem är det likt?? ...det var nog alla som fanns att välja på utom Thåström...som är den som jag tidigare mest jämförts med

Visst är det så pwayne, visst vill människor gärna kategorisera och jämföra med sådant man man redan känner till, sån är man ju själv också. När jag berättade för min tonårsdotter att jag jämförts med Hellström, och var halv tveksam till det sa hon kort till svar; " men skulle du hellre vilja bli jämförd med Peter Jöback?". Eeh?? Knappast!

Vi har hyffsat lika röster, lustigt! Tack för kommentar.

Tack även Baktakt och Matthew L!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...