Jump to content
Annons

[- Das boot -]


ViRuZ (oregistrerad)

Recommended Posts

ViRuZ (oregistrerad)

Tjoohoo!

Behöver lite hjälp med att skapa den berömda U96-DasBoot "slingan".Då jag tänkt lägga in denna som en slinga fast råare i en psytrance verison.. 😎

Dock så e ja ej så haj på å skapa melodier på midi/synth/piano utav sånt som jag hör.. 😉

Så jag skulle behöva noter eller liknande på hur Das Boot slingan skall spelas på midi... 😆

Nån som e en grymming på detta? 😳

Vore såååååå tacksam för lite hjälp ! 😆

// ViRuZ aka MytZ

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
ViRuZ (oregistrerad)
Ärligt talat, gör det själv, så lär du dej något. 😄

Jo det e klart jag vill lära mig själv..Men vissa männsikor funkar så att man lär sig av andra..varför tror du man går i skolan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat, gör det själv, så lär du dej något.  🙁

Jo det e klart jag vill lära mig själv..Men vissa männsikor funkar så att man lär sig av andra..varför tror du man går i skolan?

För att man är lat 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ViRuZ (oregistrerad)

Allt jag skulle vilja veta är hur noterna skall spelas å hur det ser ut....alltså i not form...Jag är rikitigt kass då det gäller piano/midi å allt som har med noter att göra...Därför skulle det va lärorikt att ha något att gå på.. 🙁😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ViRuZ (oregistrerad)
Ärligt talat, gör det själv, så lär du dej något.  😛

Jo det e klart jag vill lära mig själv..Men vissa männsikor funkar så att man lär sig av andra..varför tror du man går i skolan?

För att man är lat 🙁

Går man i skolan för att man e lat? 😄 hade jag vetat detta hade jag aldrig gått i skolan.... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

ViRuZ (oregistrerad)

Förstår inte vad problemet är med vissa männsikor när man ber om lite hjälp,har suttit med reason i ca:5år..från grunden...Å rattat å pillat å grejjat..å lärt mig utav det..Å nu när jag för första gången vänder mig hit..

Ja då e man lat..Och inte orkar göra saker själv..

Trodde forum var till för hjälp/tips/funderingar.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat, gör det själv, så lär du dej något.  😄

Jo det e klart jag vill lära mig själv..Men vissa männsikor funkar så att man lär sig av andra..varför tror du man går i skolan?

För att man är lat 🙁

Går man i skolan för att man e lat? 😄 hade jag vetat detta hade jag aldrig gått i skolan.... 😆

Skojade såklart 😛 , googla fram en helt vanlig midifil på låten så kan du sno slingan direkt från den.

Link to comment
Dela på andra sajter

ViRuZ (oregistrerad)
Ärligt talat, gör det själv, så lär du dej något.  😄

Jo det e klart jag vill lära mig själv..Men vissa männsikor funkar så att man lär sig av andra..varför tror du man går i skolan?

För att man är lat 🙁

Går man i skolan för att man e lat? 😄 hade jag vetat detta hade jag aldrig gått i skolan.... 😆

Skojade såklart 😛 , googla fram en helt vanlig midifil på låten så kan du sno slingan direkt från den.

Tack tack..men sno den?

Jag vill lära mig spela den... 😄 Annars e det ju inte roligt..Då ja ska göra den styggare råare,fetare å allt d andra som hör till m psy... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat, gör det själv, så lär du dej något.  😄

Jo det e klart jag vill lära mig själv..Men vissa männsikor funkar så att man lär sig av andra..varför tror du man går i skolan?

För att man är lat 🙁

Går man i skolan för att man e lat? 😄 hade jag vetat detta hade jag aldrig gått i skolan.... 😆

Skojade såklart 😛 , googla fram en helt vanlig midifil på låten så kan du sno slingan direkt från den.

Tack tack..men sno den?

Jag vill lära mig spela den... 😄 Annars e det ju inte roligt..Då ja ska göra den styggare råare,fetare å allt d andra som hör till m psy... 😄

Midifilen är ju precis som noter fast för datorn. Du kan dels bestämma precis vilket ljud du vill att filen ska styra och du kan även ändra tempo och flytta tonerna hur du vill. Har du dessutom notation i ditt program (finns i Logic iaf) så får du dessutom se noterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar..ska testa länken.. 🙁

Å ja kör i Reason ej Logic... 😄

Jag vet men jag menade bara att funktionen finns kanske i Reason också, har aldrig kört reason.

Googla på +"das boot" +midi så hittar du jättemånga träffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

ViRuZ (oregistrerad)
Tackar tackar..ska testa länken.. 😆

Å ja kör i Reason ej Logic... 😄

Jag vet men jag menade bara att funktionen finns kanske i Reason också, har aldrig kört reason.

Googla på +"das boot" +midi så hittar du jättemånga träffar.

Tack tack igen..håller på å tankar ner demo versionen av guitar pro nu..får la se om d e nått å ha... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar..ska testa länken.. 😆

Å ja kör i Reason ej Logic... 😄

Jag vet men jag menade bara att funktionen finns kanske i Reason också, har aldrig kört reason.

Googla på +"das boot" +midi så hittar du jättemånga träffar.

Tack tack igen..håller på å tankar ner demo versionen av guitar pro nu..får la se om d e nått å ha... 🙁

Det är mycket lättare att importera midifilen direkt i reason.

Link to comment
Dela på andra sajter

ViRuZ (oregistrerad)
Tackar tackar..ska testa länken.. 😆

Å ja kör i Reason ej Logic... 😄

Jag vet men jag menade bara att funktionen finns kanske i Reason också, har aldrig kört reason.

Googla på +"das boot" +midi så hittar du jättemånga träffar.

Tack tack igen..håller på å tankar ner demo versionen av guitar pro nu..får la se om d e nått å ha... 🙁

Det är mycket lättare att importera midifilen direkt i reason.

ok...å hur gör ja det..har inte hittat nån midi fil ännu..

Förutom denna -----> U 96 - Das Boot.gp4

Hujr får ja in den i reason..ännu ett kapitel jag ej kan med reason..men ser fram emot att lära mig naturligtvis..Reason e helt oändligt.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar..ska testa länken.. 😎

Å ja kör i Reason ej Logic... 😳

Jag vet men jag menade bara att funktionen finns kanske i Reason också, har aldrig kört reason.

Googla på +"das boot" +midi så hittar du jättemånga träffar.

Tack tack igen..håller på å tankar ner demo versionen av guitar pro nu..får la se om d e nått å ha... 😉

Det är mycket lättare att importera midifilen direkt i reason.

ok...å hur gör ja det..har inte hittat nån midi fil ännu..

Förutom denna -----> U 96 - Das Boot.gp4

Hujr får ja in den i reason..ännu ett kapitel jag ej kan med reason..men ser fram emot att lära mig naturligtvis..Reason e helt oändligt.. 🙂

gp4 är ingen midi-fil, det är en Guitar Pro-fil så den går nog inte att importera i Reason.

Här har du över 50.000 träffar: Google, +"das boot" + midi, bara att ladda ner och le 🙂 .

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

ViRuZ (oregistrerad)

ok nu har jag gjort allt detta ni tipsat mig om..får upp en rad med midi filer..dock spelas ALLA upp i explorer!! 😉 Blir galen å snart åker datan ut på grann gården..i hopp om att nån drar en repa m bilen över den.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

ViRuZ (oregistrerad)
Högerklicka och "Spara som"

Fixat...Nu skall det pillas å grejjas..ser att det blev en hel del midi tracks till vänster i reason..sequencers alltså...Kan man baka ihop dessa så att man får allt samlat?Tack linus å alla ndra för tipsen..nu har ja iaf fått hem ett gäng midi filer.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

ViRuZ (oregistrerad)

Det va inge..har fixat detta nu.. hehe sitter å leker lite nu..TACK SÅ MYCKET ALLA!!!!Nu har jag gått in i en ny dimension i reason iaf.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske detta kan vara något:

http://hem.bredband.net/trombonisten/Boot.htm

Om du inte använt scorch tidigare blir du ombedd att ladda ner en plugin (kommer från Sibelius, vanligen inga biverkningar).

G.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag vill bara förtydliga att jag inte försökte vara spydig i min första kommentar! Jag tycker bara att det är en såpass grundläggande sak om man håller på med musik att kunna ta ut en slinga, så jag menar att har man svårt för det så är det väldigt nyttigt att öva på det. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Men vissa männsikor funkar så att man lär sig av andra..varför tror du man går i skolan?

Vem lär du dig av i skolan? Så som skolan ska fungera så ska eleven få material för att lära sig själv. Läraren är menad att vara en handledare och mentor.

Sen är det inte alla musiker som har jättebra gehör så att du frågar efter noter och/eller midi-fil är inget fel alls, men om du suttit med Reason i 5 år tycker jag att du borde ha lärt dig midi-funktionerna, men men.

Lägg gärna upp någon snutt så vi får höra hur Das Boot låter som psy. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...