Jump to content
Annons

gitarrpod kontra baspod


funky monk

Recommended Posts

Hej

Har ni nån erfarenhet med att koppla en bas till sæg en gt-8 eller podxt?

funderar næmligen på att køpa en podxt bass och undrar om jag inte kan klara mig lika bra med min podxt och gt-8. Vill helst låta bli o køpa "bass expansion pack".

* Ær det någon reell skillnad på effekterna før en bas och gitarr? (tænker fræmst på reverb, delay, chorous, flanger, wah, dist)

* Kan en gitarrpod hantera bassignalen (utan att samtidigt ta skada)?

* Vad ær skillnaden mellan en gt-8 och en gt-6b eller podxt och podxt bass? ær det "bara" førstærkarsimulatorerna?

tacksam før alla svar och funderingar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag kör nästan enbart bas genom stämapparaten på min boss gt3a, och får riktigt bra ljud!! rent o det, sen en eq i pro tools där jag höjer vid 80hz...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför vill du inte köpa bass modulen för PodXT'en? Den är ju till stor del samma sak som Bas-poden...

Det ska jag nog göra trots allt. Efter att ha pratat med supporten fick jag veta att bas paketet innehåller samma mikrofoner, förstärkare och kabinetter som finns på bas poden. Effekterna är exakt samma på bägge.

Det som är intressant är det faktum att man inte kan uppgradera med gitarrljud om man har en baspod...

smart marknadsföring 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör både gura o bas via min podxt, tycker det funkar bra!

Här har du lite amatörrock du kan lyssna på, har inte rattat så mycket på ljuden utan kör mest presets eller ljud jag tankat ner via nätet

http://hem.passagen.se/wihoo/

Cubase + ezdrummer, gura o bas in via podxt

Helt ok basljud. Tror att det duger alldeles utmärkt såvida man inte är ute efter en helt speciell bas amp (har ändå inte nån vidare koll på dem)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara så du vet det så tror jag inte att effekterna är exakt samma. Det finns en tråd på Line 6s officiella podforum som heter något i stil med 'what you don't get in the bass expansion for the Podxt'. Har länkat till den en gång förut här på Studio men orkar tyvärr inte leta upp tråden. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Bara så du vet det så tror jag inte att effekterna är exakt samma. Det finns en tråd på Line 6s officiella podforum som heter något i stil med 'what you don't get in the bass expansion for the Podxt'. Har länkat till den en gång förut här på Studio men orkar tyvärr inte leta upp tråden. 😆

Found it line6 forum

tack, precis vad jag behövde 😆

Edit: efter att ha läst igenom det verkar det som om podxt + expansion faktiskt är bättre än bara bodxt.

Citat:

"What you get with the Bass expansion pack that you don't get with the BODxt:

Ability to run guitar heads into the bass cabs or you can run your bass through a guitar rig.

stereo effects

delay AND reverb at the same time

choice of wah pedals

Presence control

A red bean instead of a black bean. 😆 "

Redigerat av funky monk
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...