Junez Postat 4 oktober 2006 Postat 4 oktober 2006 Jeg har frågat alle nå og ingen kan hjelpe meg. Derfor spør jeg dere. Har kjøpt meg M-Audio lydkort Fast track pro...Alt fungerer men det eneste problemet jeg har er at når jeg spiller inn med min nye kompressor mikrofon så blir det bare vokal lyd i bare en kanal. Foreksempel monitoren som viser lyd signalet på mikrofon viser bare et monitør rør men det skal være begge rør den vises på. Det kommer bare vokallyd i enten høyre eller venstre...Noen som kan hjelpe meg og som forstår dette konstige problemet? mvh
Claes Holmerup Postat 4 oktober 2006 Postat 4 oktober 2006 Det är inget konstigt problem. Du har en mikrofon och har förmodligen aktiverat ett stereospår för inspelning - och då kommer ljudet bara i en kanal när du lyssnar på det - och du använder dubbelt så mycket hårddiskutrymme helt i onödan. Om du i stället aktiverar ett monospår för inspelning, så kan du panorera det till mitten, så att du hör lika mycket i båda kanalerna... 😄
Linus Postat 4 oktober 2006 Postat 4 oktober 2006 Som Claes sa, du har 1 mikrofon och den är inte stereo. Mikrofonen är en monokälla. Spela in på ett monospår och skapa en stereobild i mixern.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.