Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Jeg har frågat alle nå og ingen kan hjelpe meg. Derfor spør jeg dere. Har kjøpt meg M-Audio lydkort Fast track pro...Alt fungerer men det eneste problemet jeg har er at når jeg spiller inn med min nye kompressor mikrofon så blir det bare vokal lyd i bare en kanal. Foreksempel monitoren som viser lyd signalet på mikrofon viser bare et monitør rør men det skal være begge rør den vises på. Det kommer bare vokallyd i enten høyre eller venstre...Noen som kan hjelpe meg og som forstår dette konstige problemet?

mvh

Annons
Posted

Det är inget konstigt problem. Du har en mikrofon och har förmodligen aktiverat ett stereospår för inspelning - och då kommer ljudet bara i en kanal när du lyssnar på det - och du använder dubbelt så mycket hårddiskutrymme helt i onödan. Om du i stället aktiverar ett monospår för inspelning, så kan du panorera det till mitten, så att du hör lika mycket i båda kanalerna... 😄

Posted

Som Claes sa, du har 1 mikrofon och den är inte stereo. Mikrofonen är en monokälla. Spela in på ett monospår och skapa en stereobild i mixern.