Jump to content
Annons

Poplåt, kritik tack!


krull

Recommended Posts

LÅTNAMN: Yoyoyo (arbetsnamn)

ARTIST/GRUPP: Peter Johansson

GENRE:Pop

LÅTLÄNGD: 2:31

KOMPOSITÖR: Peter Johansson

PRODUCENT: Fredrik Forslund

EV. MEDVERKANDE: Peter Johansson och Fredrik Forslund

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: MP3

STORLEK: 3.55 MB

STATUS: Nästan färdig

LÅTLÄNK: http://www.ytsenet.com/stuff/2006-09-27_yoyoyo.mp3

Jag skulle vilja ha kritik på mixen på denna låt. Har endast haft tillgång till hörlurar så jag hoppas att det inte blivit för mycket bas...

/fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker att det låter bra, det enda som stör mig är att leadsången inte är den bästa, halvsur pratsång tycker jag inte passar riktigt. Eftersom jag inte vet vem som sjunger så förolämpar jag dig eller berömmer dig nu, men jag tycker att körsångarens röst passar låten mycket bättre.

Angående mixen så är den bra, men jag är lite fundersam på ifall leadsången ligger lite för långt fram, eller om jag bara uppfattar det som så för att jag inte gillar själva sånginsatsen?

Link to comment
Dela på andra sajter

hm, lite jobb med sången skulle jag vilja påstå... annars låter det lite som midi trumspår typ DFH eller så en bas och acgitarr... Så är sången lite halv kass faller liksom halva låten! Och jag är övertygad om att låten har stor potential!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för berömmet surikatmamma, det är jag som körar 😳

Ang leadsången, äre mixen av sången som är fel eller är det sångaren som är fel?

Polder: Riktiga trummer och bas har jag ingen möjlighet till att spela in just nu (:rolleyes:), så då har man ju fått använda EZdrummer... Om jag haft möjlighet till att spela in riktigt hade jag gjort det . Men har du nåt tips på hur man kan snygga till trummerna så dom inte låter stela å så?

/fredde

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...