Jump to content
Annons

Kyrkorgel refill?

Recommended Posts

Dark_Pince (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Finns det nÄgon som vet var man kan fÄ tag i ett bra kyrkorgel-ljud till reason?

Har letat igenom mĂ„nga refills men inte hittat nĂ„nting intressant alls.. 🙂

Redigerat av Dark_Pince
Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Jag skulle vilja tipsa om en jÀttebra internetsida som heter Google.

DÀr kan man söka bland massor av web-sidor:

Sökning

Det gjorde jag, och se vad jag fick fram:

Kyrkorgel-refill

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

NÀnÀ.

😉

Och jag bjussar pÄ en favorit i repris:

bart_google.jpg

Postat

😆đŸ˜Č😆🙂

HÀr har det varit skoj mÄ jag sÀga!

Det finns ett par gratis SoundFonts ute pÄ nÀtetmed mkt bra kyrkorgelsamplingar, SF anvÀnds med fördel i NN-XT.

TyvĂ€rr kommer jag inte ihĂ„g vart jag hittade dem . . . . anvĂ€nd ehhh Google vet jag . . . 😉

Typ hÀr:

http://www.soundfonts.it/soundfonts.asp?c=3

http://www.hammersound.net/cgi-bin/soundlink.pl

• 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

En kul sak som jag testade, och som funkade hyfsat, Àr det hÀr:

Jag anvĂ€nde tvĂ„ NN-XTs, jag tror det var en med trumpet och en med oboe eller liknande, sen stĂ€llde jag in attack och release pĂ„ minimum. (Eftersom en orgel endast Ă€r "pĂ„/av", om jag inte har lĂ€rt mig helt fel...) Sen spelade jag ena stĂ€mman 7 halva tonsteg (tror jag det Ă€r) för att fĂ„ medeltidskĂ€nsla. (Kanske inte det du vill ha, men det gav total orgelfeeling tycker jag! 🙂 )

Sen Àr det bara att ösa pÄ med reverb sÄ att man tror att man stÄr i en kyrka...

Jag har faktiskt samplat en riktig orgel, det var lika kul som det blev brusigt. Inspelat med minidisc och nĂ„n mick (kommer inte ihĂ„g vad). Tipset ovan blev aningen bĂ€ttre... 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.