MagnusB Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 (redigerat) Är det någon som har provat detta kort? funderar på att köpa till min laptop (pc). FireWire Audiointerface 10-in/10-ut med MIDI FireWire Audio-interface 10-in/10-ut med full duplex Upp till 24-bit/192 kHz upplösning (in- och uppspelning i stereo vid 192 kHz) 2x balanserade XLR/TRS-stereotele combojack 2x fantommatning 2x mickpreamp med hög kvalitet 6-in/8-ut 1/4" TRS telejack(balanserat) Frontmonterat S/P DIF optisk in/ut Strömförsörjning via FireWire-bussen Inbyggt MIDI-interface Kompatibel med MAC OS X och Windows XP Redigerat 12 juli 2004 av MagnusB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 ett mycket bra kort enligt mig, bra A/D D/A omvandlare, balanserade in-utgånger, firewire.....jämför gärna med EMU 1820 M Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mats Stålbröst Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 Om du kan ge dig till tåls så kommer du att kunna läsa ett test i Studio nummer 7! Kommer ut i slutet av augusti. /MvH Mats Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 Åhhhh! Jag längtar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusB Postat 12 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2004 Jag har faktiskt beställt kortet på öppet köp hos musikbörsen i göteborg. det kommer nu i veckan. jag rapporterar så fort jag har provat det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 Jag har faktiskt beställt kortet på öppet köp hos musikbörsen i göteborg. det kommer nu i veckan. jag rapporterar så fort jag har provat det. pris? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusB Postat 12 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2004 (redigerat) 6134:- hos musikbörsen. Jag har inte så bra koll på priser, men jag tycker det låter billigt. Redigerat 12 juli 2004 av MagnusB Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 har du testat EMU 1820M??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusB Postat 12 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 12 juli 2004 Nej, måste man inte ha en stationär dator med pci-plats för det? min tanke är att kunna ha med mig inspelningsutrustning när jag är ute och spelar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 helt rätt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pinnen Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 Svenskt listpris verkar vara ca. 7400:-, www.musikalen.se & www.musikborsen.se. Kolla in www.thomann.de, låga priser på mycket prylar. Köpte mitt STAudio DSP2000 där för 3 år sen för 60% a svenska listpriset. Där kostar FA-101 ca. 6100:- (+ frakt). Har precis suttit och lekt i 2 timmar med mitt FA-101 som kom idag, fick det för 5500:- från Ebay (Midi-Store NYC) med frakt, försäkring, moms och tullavgift. Skumt att hämta paket på Pressbyrån bara......(Schenker PrivPak har tydligen dom som utlämningsställe här i stan). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusB Postat 13 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2004 Har precis testat kortet lite. installationen gick hur lätt som helst, det var i princip bara att koppla in det och köra. jag trodde jag skulle få massa problem eftersom jag kör med en laptop (compaq nx9010 cel2.4 256mb minne). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 13 juli 2004 Dela Postat 13 juli 2004 Svenskt listpris verkar vara ca. 7400:-, www.musikalen.se & www.musikborsen.se. Kolla in www.thomann.de, låga priser på mycket prylar. Köpte mitt STAudio DSP2000 där för 3 år sen för 60% a svenska listpriset. Där kostar FA-101 ca. 6100:- (+ frakt). Har precis suttit och lekt i 2 timmar med mitt FA-101 som kom idag, fick det för 5500:- från Ebay (Midi-Store NYC) med frakt, försäkring, moms och tullavgift. Skumt att hämta paket på Pressbyrån bara......(Schenker PrivPak har tydligen dom som utlämningsställe här i stan). vad är det för försäkring? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pinnen Postat 14 juli 2004 Dela Postat 14 juli 2004 Typ sån här: http://pages.ebay.com/help/sell/ship-insurance-rates.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.