Jump to content
Annons

Edirol fa 101


MagnusB

Recommended Posts

Är det någon som har provat detta kort? funderar på att köpa till min laptop (pc).

FireWire Audiointerface 10-in/10-ut med MIDI

FireWire Audio-interface

10-in/10-ut med full duplex

Upp till 24-bit/192 kHz upplösning (in- och uppspelning i stereo vid 192 kHz)

2x balanserade XLR/TRS-stereotele combojack

2x fantommatning

2x mickpreamp med hög kvalitet

6-in/8-ut 1/4" TRS telejack(balanserat)

Frontmonterat S/P DIF optisk in/ut

Strömförsörjning via FireWire-bussen

Inbyggt MIDI-interface

Kompatibel med MAC OS X och Windows XP

Redigerat av MagnusB
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Svenskt listpris verkar vara ca. 7400:-, www.musikalen.se & www.musikborsen.se.

Kolla in www.thomann.de, låga priser på mycket prylar. Köpte mitt STAudio DSP2000 där för 3 år sen för 60% a svenska listpriset. Där kostar FA-101 ca. 6100:- (+ frakt).

Har precis suttit och lekt i 2 timmar med mitt FA-101 som kom idag, fick det för 5500:- från Ebay (Midi-Store NYC) med frakt, försäkring, moms och tullavgift.

Skumt att hämta paket på Pressbyrån bara......(Schenker PrivPak har tydligen dom som utlämningsställe här i stan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis testat kortet lite. installationen gick hur lätt som helst, det var i princip bara att koppla in det och köra. jag trodde jag skulle få massa problem eftersom jag kör med en laptop (compaq nx9010 cel2.4 256mb minne).

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskt listpris verkar vara ca. 7400:-, www.musikalen.se & www.musikborsen.se.

Kolla in www.thomann.de, låga priser på mycket prylar. Köpte mitt STAudio DSP2000 där för 3 år sen för 60% a svenska listpriset. Där kostar FA-101 ca. 6100:- (+ frakt).

Har precis suttit och lekt i 2 timmar med mitt FA-101 som kom idag, fick det för 5500:- från Ebay (Midi-Store NYC) med frakt, försäkring, moms och tullavgift.

Skumt att hämta paket på Pressbyrån bara......(Schenker PrivPak har tydligen dom som utlämningsställe här i stan).

vad är det för försäkring?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...