Jump to content
Annons

Romance


Swedhome

Recommended Posts

ARTIST/GRUPP:Arne & Kia Lindroth

GENRE:Pop

LÅTLÄNGD:02.58

KOMPOSITÖR:Arne & Kia Lindroth

PRODUCENT:Arne & Kia Lindroth

MEDVERKANDE: Arne & Kia Lindroth

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.8 megabyte

STATUS: Färdig demo

Swedhome är ett nytt låtskrivarprojekt bestående av Arne & Kia Lindroth. Målet är att sälja vidare arbetet så etablerade och duktiga artister, sångare och musiker kan framföra våra alster för en publik. Denna låt är en av våra första av en lång rad projekt som vi jobbar succesivt med. Kort sagt, det kommer mera!

Kom gärna med omdömen...

Tack / Arne & Kia

www.swedhome.com

Romance_mix_15_09_06.mp3

Redigerat av Swedhome
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Skalmannen (oregistrerad)

Jösses....snacka om Abba rip-off som redan nämnts. Fast kanske inte lika bra...så här långt.

Jobba på, ni har något som kan bli bra kanske. Men jobba bort de där risiga plast soundet.. Låter riktigt oinspirerat när man hör midin pulsera i musiken.

Sången låter nästan lite halv falsk ibland. Typ att den är nästan, nästan rätt i ton.

Nej men alltså, om ni vill sälja vidare era låtar behövs det mer proffsig prodd, bättre låtar och bättre sound. Hoppas ni tolkar mig på rätt sätt nu. Det jag menar är: Jobba på, det kan bli bra för jag hör något där men som det låter nu håller det inte riktigt ända fram. Också....steppa bort från Abba soundet. Gör gärna Abba inspirerat men försök få det låta som 2006.

Edit: Vill dock tillägga att melodin har något trallvänligt över sig. Det är coolt! Melodin satte sig vid en lyssning.

Redigerat av Skalmannen
Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så gilllar jag inte själva låten, men det är ju en smaksak. 😛 Men den går att göra bättre. Måste hålla med de föregående kommentarerna om soundet på musiken. Även det dubblade sångsoundet låter skumt. Och för sjutton, sjung på svenska. Det funkar inte med ett så dåligt uttal. Ha en engelsk text i bakfickan om någon vill ha det. Läste på er hemsida om att ni inte använder loopar och samplingar: Var inte rädd att göra det om det kan förbättra erat sound. Det gäller ju att paketera låten så snyggt som möjligt om ni vill sälja. Kanske en investering i Autotune eller liknande också. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hm, sådär, tyvärr måste jag väl tillägga. Jäkligt kass prod. Soundet är general midi så att man kräks. Vilken genre har ni tänkt er? Det verkar som om ni siktar på ALLA när man läser inlägget. Mitt tips är att hålla er kvar i dansbandsträsket där ni verkar pinka in er...

Gillar inte låten, absolut inte soundet. Sången ligger lite falskt i bland. Känns fel att kommentera hur mixen i sig låter... men det är ett par mil kvar att gå.

Men jobba på för tusan. Det kan kanske bli bra?!

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

hm, sådär, tyvärr måste jag väl tillägga. Jäkligt kass prod. Soundet är general midi så att man kräks. Vilken genre har ni tänkt er?

Jag skulle kunna tänka mig att komplettera musiken i film som Tjena kungen! för att ta ett exempel.. eller liknande. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...