Jump to content
Annons

Hur ta bort instrument?

Recommended Posts

Nissemannen (oregistrerad)
Postat

När jag gör en trumloop och lägger på instrument efter instrument gör jag ibland fel. Jag vill dok inte göra om hela loopen utan bara ett av "instrumenten", Hur gör man om man bara vill ta bort t.ex. Hihatten? I de flesta trummaskiner finns det en funktion där man direkt i inspelningen håller in den tangenten där det instrumentet finns man vill ska försvinna. finns det nån liknande funktion i cubase?

Annons
Nissemannen (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ok... Tänk er att ni spelar in en trumloop på fyra takter (midi alltså). Ni använder t.ex en sampler. Ni lägger på bastrumma, virvel, HH. Sen lägger ni på en koskälla som blir fel. Ni vill inte ta bort det andra. Bara koskällan. Eller tänk er att ni har gjort en trumloop, men att ni någonstans i låten vill ha loopen, fast utan HiHat. Hur gör man :-) ?

Redigerat av Nissemannen
Postat

Man kan ju också lägga instrumenten på separata midikanaler (varje trumma på en egen kanal) redan från början så har man ju en bra ordning på filerna 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.