Jump to content
Annons

Life Is A High-Way


emser

Recommended Posts

Nu har jag fixat lite efter ert tyckande.

Hade tänkt göra något "The Knive" aktigt men det ballade ur och blev gladpop istället.

Funkar den eller suger den mainstream?

/emser

LÅTNAMN: Life Is A High-Way

ARTIST/GRUPP: emser

GENRE: pop

LÅTLÄNGD: 4:00

KOMPOSITÖR: emser

PRODUCENT: emser

EV. MEDVERKANDE: emser

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6mb

STATUS: färdig demo

Life_Is_A_High_Way__post2_.mp3

Redigerat av emser
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena,lyssnar medans jag skriver..

Grymt tryck i basen,bra sång! Mycket snyggt arr..och där kom en sång stämma,snyggt! Shit,vad ska jag klaga på..jo där hörde jag nåt..Remember skall uttalas Remembe..alltså inget ärr..fick jag lära mig av min engelsk språkige vän,som jag använder på mina produktioner.

Slutbetyg:Grymt som vanligt,när det gäller dina produktioner! Läcker låt.

Jag får nog ge dig 4,99 puffskydd - (ärret på rember drar ned betyget 🙂 )av 5 möjliga!

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter emser... snyggt och bra men lite cheesy. 😉

Texten och uttalet känns som den klart svagaste delen, i mina öron... Produktionen är lite lagom finurlig, själva musiken känns helt ok, etc, men ändå finns det lite cheesyhet kvar.

Kopplingen till The Knife hör jag inte alls... 🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena,lyssnar medans jag skriver..

Grymt tryck i basen,bra sång! Mycket snyggt arr..och där kom en sång stämma,snyggt! Shit,vad ska jag klaga på..jo där hörde jag nåt..Remember skall uttalas Remembe..alltså inget ärr..fick jag lära mig av min engelsk språkige vän,som jag använder på mina produktioner.

Slutbetyg:Grymt som vanligt,när det gäller dina produktioner! Läcker låt.

Jag får nog ge dig 4,99 puffskydd - (ärret på rember drar ned betyget 🙂 )av 5 möjliga!

MVH

Micael

Wemembe. 😆

Svensk man sjunga som svensk man fast på engelska. 😉

Jag tar hällre mickar än puffskydd 🙁

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter emser... snyggt och bra men lite cheesy. 🙁

Texten och uttalet känns som den klart svagaste delen, i mina öron... Produktionen är lite lagom finurlig, själva musiken känns helt ok, etc, men ändå finns det lite cheesyhet kvar.

Kopplingen till The Knife hör jag inte alls... 🙂😆

Ost var ordet sa Bull...

Försökte mej på något banalt samtidigt som skulle ha kvar hedern 😉 därav cheesyheten och dumtexten.

Knife kopplingen försvann strax innan introt. 😄

/And

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm... Inte lika stor hitpotential som The spell.

MEN

Du har ett eget signum Emser, en alldeles egen röst och ett sätt att göra låtarna på som gör att det är du. Det är svängigt hursomhelst. Sedan älskar jag ditt sätt att lägga körer.

Det låter Cue och det låter... Croc (fnissar) TV-spelsljud ibland.

Jag gillar det du gör, det har jag sagt innan och jag säger det igen. Ta lite bilder på dig själv vet jag. Du platsar bland dina andra objekt *ler*.

Jag ger fyra mickar 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmmm... Inte lika stor hitpotential som The spell.

MEN

Du har ett eget signum Emser, en alldeles egen röst och ett sätt att göra låtarna på som gör att det är du. Det är svängigt hursomhelst. Sedan älskar jag ditt sätt att lägga körer.

Det låter Cue och det låter... Croc (fnissar) TV-spelsljud ibland.

Jag gillar det du gör, det har jag sagt innan och jag säger det igen. Ta lite bilder på dig själv vet jag. Du platsar bland dina andra objekt *ler*.

Jag ger fyra mickar 🙂

Ja, mycket körer blir det 😄

Tack för den sjyssta kritiken.

/ems

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäklar så du sprutar ut låtar! 😳😛

Inget fel med det, du levererar alltid. Och jag tycker alltid till...som du kanske märkt vid det här laget hehe.

Refrängen är nåt av de bättre du postat här men verserna låter lite styltiga. Tror att sångljudet förstör lite för dig där. Sen skulle jag vilja ha "pianot" mycket lägre i refrängerna. Kanske nån grej som fyller ut lite mer istället. Lite hårdare sound och kanske en mer framträdande gitarr nånstans skulle kanske funka i den här låten?

Refrängen är som sagt skitbra, nästan lika bra som Sawteeth t.o.m.

Breaket vid 2:40 är också schysst. Låten känns lite lo-fi överlag bara. Du har mycket bättre sångljud på alla andra låtar t.ex. Men du kanske inte mixat så mycket än och jag förstår om du inte hinner med allt när det kommer fyra-fem låtar om dagen 😳

Jag bugar ödmjukt ännu en gång för musiken du låter oss njuta av 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hantverket blir jag bara stum av beundran inför. Härligt groove rakt igenom. Om jag fick önska något av högst egoistiska skäl? Skulle vara kul att höra dig i en annorlunda ljudmiljö där synthljud och effekter har ersatts med akustiskt klingande instrument, emser unplugged liksom.. 😄 Mest för att min musiksmak ligger närmast där och för att jag tror det skulle bli urhäftigt med din bluesiga sångstil och din groove- och timingkänsla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...