Jump to content
Annons

Va ere för konstiga länkar?


hammagrella

Recommended Posts

Är det bara mig det är fel på eller? Ser i t ex den här tråden:

https://www.studio.se/index.php?showtopic...t=0entry26879

att vissa ord är understrukna som länkar ("roses" och "money") och man hamnar på nån jäkla ntsearch.com sida om man klickar. Är det nåt virus ungarna (alltid ungarna 😱 ) laddat ner på datorn eller har det med sajten att göra (troligen inte, inser jag samtidigt som jag skriver det här..... 🙂 )

Edit: i denna post blev virus understruket!

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Haha.. Jadu, det kommer inte upp nårra länkar på min dator i alla fall. Är du riktigt nykter? 🙁

Va kör du för browser??? När du surfar barnförbjudet, klickar du då alltid "JA" när det kommer upp olika rutor som frågar om du vill "Installera och köra detta programmet" ??

Annars har nog ungarna varit framme är jag rädd..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan också vara något spyware som har kommit in automagiskt vid besök på någon site - eller att du har fallit för att använda lite glada gubbar i mailen med hjälp av Hotbar eller liknande "hjälpmedel". Sådana "hjälpmedel" innehåller ofelbar spyware.

Du hittar Ad-Aware (som är gratis) hittar du här: http://www.lavasoftusa.com . Det tar effektivt bort de spyware som finns - men om du har installerat Hotbar så måste det avinstalleras via kontrollpanelen och lägg till/ta bort program, eftersom det hämtas igen nästa gång du går ut på Nätet om du låter Ad-Aware ta bort det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysteriet löst, det är som ni säger ett spyware som trasslat sin in i Explorer, avlusning pågår. Tackolov 😳 är det här kidsens dator och inte min studioburk (som jag för övrigt har konstant disconnectad från intörnät av just denna anledning).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...