Jump to content
Annons

Trance_Freak (oregistrerad)

Recommended Posts

Trance_Freak (oregistrerad)

Tja jag har typ nyss börjat med FruityLoops Studio 6, och har gjort kanske 2 låtar eller så...

Jag fatta inte riktigt vad "Beats" är, hur man skapar det os.v

(jag sökte på forumet föst men hittde inget speciellt om det)

Skulle vara bra ifall det fanns någon Guide film eler nått, då skulle det vara enkare....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jadu, detta låter underligt 🙂 hehe.. ne men, utgår att du lyssnar på trance för att du heter Trance freak. Så jag gjorde en simpel sak här.. Lyssna och säg om det är så här du menar 😄 haha! Säg till om det är det, så kan jag hjälpa dig mate! 🙂

Här är länken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387

Peace out!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vissa andra har förklartat lite sådär är ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat när man producerar eller lyssnar på hiphop eftersom det är det som bygger upp just stilen hip hop. När man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast låta så som det som "Sjodahl" postade. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Trance_Freak (oregistrerad)
Jadu, detta låter underligt 😉 hehe.. ne men, utgår att du lyssnar på trance för att du heter Trance freak. Så jag gjorde en simpel sak här.. Lyssna och säg om det är så här du menar 😉 haha! Säg till om det är det, så kan jag hjälpa dig mate! 😉

Här är länken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387

Peace out!

Gilade Soundet på filen!

Basen/Kicken/ samt Disten....

Link to comment
Dela på andra sajter

pulsen (oregistrerad)
Som vissa andra har förklartat lite sådär är ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat när man producerar eller lyssnar på hiphop eftersom det är det som bygger upp just stilen hip hop. När man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast låta så som det som "Sjodahl" postade. 😉

vadå? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du är ju knäpp.

för övrigt borde du kolla typ här nästa gång du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svårt att skilja på begreppen..

Redigerat av pulsen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu, detta låter underligt 😕 hehe.. ne men, utgår att du lyssnar på trance för att du heter Trance freak. Så jag gjorde en simpel sak här.. Lyssna och säg om det är så här du menar 😕 haha! Säg till om det är det, så kan jag hjälpa dig mate! 😕

Här är länken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387

Peace out!

Gilade Soundet på filen!

Basen/Kicken/ samt Disten....

Man lär så länge man lever. 😕

Därför du är här, eller hur ? Ingen fråga är tillräckligt dum 😕

Eller, jo kanske.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vissa andra har förklartat lite sådär är ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat när man producerar eller lyssnar på hiphop eftersom det är det som bygger upp just stilen hip hop. När man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast låta så som det som "Sjodahl" postade. 🙂

vadå? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du är ju knäpp.

för övrigt borde du kolla typ här nästa gång du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svårt att skilja på begreppen..

Så du menar att jag ska kolla på en sketen film innan jag postar varje inlägg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det här laget. Jag menade inte att basen i en hip hop låt inte kan vara en del av beatet. Utan att det är viktigare att lägga krutet på trummorna en hiphop låt och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del säger man ochså vad man personligen tycker 🙂

Och du, jag tycker ochså att du är lite småknäpp 😄🙂 . Ta det lite lungt med vad du säger va? Du vill väll inte att du ska få några nät ovänner? 🙂 . Visst självklart att du får säga vad du tycker...

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela på andra sajter

för övrigt borde du kolla typ här nästa gång du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svårt att skilja på begreppen..

Tänkt göra en sådan själv, men nu ser jag att det inte behövs. Jag brukar också störa mig på sådant. 😄

Visst, jätte bra video men jag gillar denna bättre: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

När man inom hiphop pratar om "beats" så innebär det hela musikbakgrunden. Alltså hela instrumentalen utan vox.

EDIT; ofta när man säger "beaten" så refererar man till en eller ett par sammanhängande loopar som utgör grunden till låten. Men i stort sett är ett beat en instrumental bakgrund.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

för övrigt borde du kolla typ här nästa gång du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svårt att skilja på begreppen..

Tänkt göra en sådan själv, men nu ser jag att det inte behövs. Jag brukar också störa mig på sådant. 🥰

Visst, jätte bra video men jag gillar denna bättre: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Hehe, jo, har sett den förr. Första gången när den var i version 1 😉

Redigerat av Excess
Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu, detta låter underligt 😄 hehe.. ne men, utgår att du lyssnar på trance för att du heter Trance freak. Så jag gjorde en simpel sak här.. Lyssna och säg om det är så här du menar 😆 haha! Säg till om det är det, så kan jag hjälpa dig mate! 😎

Här är länken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387

Peace out!

Coolt beat!

Kunde inte låta bli att leka lite... Resultatet, hm, kanske inte helt tight. Men kul att bygga vidare på ett beat och utveckla det, kanske det skulle intressera flera av oss 😄 kanske en ny tråd??

basslive forts här:

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...jba@hotmail.com

Ha det gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu, detta låter underligt 😎 hehe.. ne men, utgår att du lyssnar på trance för att du heter Trance freak. Så jag gjorde en simpel sak här.. Lyssna och säg om det är så här du menar 😄 haha! Säg till om det är det, så kan jag hjälpa dig mate! 😠

Här är länken: http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...A389B2E0E7CC387

Peace out!

Coolt beat!

Kunde inte låta bli att leka lite... Resultatet, hm, kanske inte helt tight. Men kul att bygga vidare på ett beat och utveckla det, kanske det skulle intressera flera av oss 😄 kanske en ny tråd??

basslive forts här:

http://www.yousendit.com/transfer.php?acti...jba@hotmail.com

Ha det gott!

Hum, det först du har gjort var inte bra tycker jag 😱 sorry! men stråkarna som kommer in efter beatet är as najs! det skulle vara skitkul att bygga på den 🙂 skapa en ny tråd! jag är på 😆

Peace out!

Link to comment
Dela på andra sajter

När man inom hiphop pratar om "beats" så innebär det hela musikbakgrunden. Alltså hela instrumentalen utan vox.

EDIT; ofta när man säger "beaten" så refererar man till en eller ett par sammanhängande loopar som utgör grunden till låten. Men i stort sett är ett beat en instrumental bakgrund.

Tack"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vissa andra har förklartat lite sådär är ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat när man producerar eller lyssnar på hiphop eftersom det är det som bygger upp just stilen hip hop. När man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast låta så som det som "Sjodahl" postade. 😱

vadå? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du är ju knäpp.

för övrigt borde du kolla typ här nästa gång du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svårt att skilja på begreppen..

Så du menar att jag ska kolla på en sketen film innan jag postar varje inlägg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det här laget. Jag menade inte att basen i en hip hop låt inte kan vara en del av beatet. Utan att det är viktigare att lägga krutet på trummorna en hiphop låt och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del säger man ochså vad man personligen tycker 😎

Och du, jag tycker ochså att du är lite småknäpp 😄😄 . Ta det lite lungt med vad du säger va? Du vill väll inte att du ska få några nät ovänner? 😠 . Visst självklart att du får säga vad du tycker...

Med tankte på hur många som har sagt till dig att det du gör och det du lyssnar (aja antar din musiksmak efter låtar du brukat nämna) på inte är techno, så förvånar det mig hååårt att du fortfarande säger techno till skitmusik 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

pulsen (oregistrerad)
Som vissa andra har förklartat lite sådär är ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat när man producerar eller lyssnar på hiphop eftersom det är det som bygger upp just stilen hip hop. När man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast låta så som det som "Sjodahl" postade. 😱

vadå? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du är ju knäpp.

för övrigt borde du kolla typ här nästa gång du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svårt att skilja på begreppen..

Så du menar att jag ska kolla på en sketen film innan jag postar varje inlägg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det här laget. Jag menade inte att basen i en hip hop låt inte kan vara en del av beatet. Utan att det är viktigare att lägga krutet på trummorna en hiphop låt och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del säger man ochså vad man personligen tycker 😄

Och du, jag tycker ochså att du är lite småknäpp 😄😆 . Ta det lite lungt med vad du säger va? Du vill väll inte att du ska få några nät ovänner? 😎 . Visst självklart att du får säga vad du tycker...

ja du ska iaf kolla på den sketna filmen tills du lär dig pöjkvasker!!!

några nät ovänner? va snackar du om? den enda ovän jag får är väl du elle? fast jag kanske ska passa mig, du är ju trots allt veteran 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vissa andra har förklartat lite sådär är ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat när man producerar eller lyssnar på hiphop eftersom det är det som bygger upp just stilen hip hop. När man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast låta så som det som "Sjodahl" postade. 🙂

vadå? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du är ju knäpp.

för övrigt borde du kolla typ här nästa gång du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svårt att skilja på begreppen..

Så du menar att jag ska kolla på en sketen film innan jag postar varje inlägg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det här laget. Jag menade inte att basen i en hip hop låt inte kan vara en del av beatet. Utan att det är viktigare att lägga krutet på trummorna en hiphop låt och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del säger man ochså vad man personligen tycker 😉

Och du, jag tycker ochså att du är lite småknäpp 😎🙂 . Ta det lite lungt med vad du säger va? Du vill väll inte att du ska få några nät ovänner? 😛 . Visst självklart att du får säga vad du tycker...

ja du ska iaf kolla på den sketna filmen tills du lär dig pöjkvasker!!!

några nät ovänner? va snackar du om? den enda ovän jag får är väl du elle? fast jag kanske ska passa mig, du är ju trots allt veteran 😛

DU är skön du pulsen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vissa andra har förklartat lite sådär är ett beat dina trummor Beatet, Vilket inkluderar Hihats etc. Man brukar oftast snacka om beat när man producerar eller lyssnar på hiphop eftersom det är det som bygger upp just stilen hip hop. När man snackar om Beat inom Techno inkluderas ofta bas. Brukar oftast låta så som det som "Sjodahl" postade. 🙂

vadå? inkluderas inte basen i ett hiphopbeat? du är ju knäpp.

för övrigt borde du kolla typ här nästa gång du ska kalla typ det sjodahl postade för techno om du har svårt att skilja på begreppen..

Så du menar att jag ska kolla på en sketen film innan jag postar varje inlägg? Om jag hade gjort det hade jag inte haft statusen "veteran" vid det här laget. Jag menade inte att basen i en hip hop låt inte kan vara en del av beatet. Utan att det är viktigare att lägga krutet på trummorna en hiphop låt och inte den lite (oftast) lamare basen. Till en viss del säger man ochså vad man personligen tycker 🙁

Och du, jag tycker ochså att du är lite småknäpp 😮🙁 . Ta det lite lungt med vad du säger va? Du vill väll inte att du ska få några nät ovänner? 😆 . Visst självklart att du får säga vad du tycker...

ja du ska iaf kolla på den sketna filmen tills du lär dig pöjkvasker!!!

några nät ovänner? va snackar du om? den enda ovän jag får är väl du elle? fast jag kanske ska passa mig, du är ju trots allt veteran 😆

DU är skön du pulsen! 😆

Shit, "PAZO" är här bäst att jag går å gömmer mig 😄 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...