Jump to content
Annons

Nils Holgersson


91:an

Recommended Posts

Annons

Jag får än en gång tacka och bocka, fantastisk respons överlag! Får snart överväga att även spela upp det för min kära hustru som annars betackar sej för denna form av humor. Jag har ju nästan blivit huliganförklarad de gånger hon i rena förskräckelsen rusat in under pågående tagning i tron att djävulen slagit till. Vad hjälper det med förklaringar att det är bara spel och på låtsas då man får höra att man ska sjunga med hjärtat?! 🙂😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får än en gång tacka och bocka, fantastisk respons överlag! Får snart överväga att även spela upp det för min kära hustru som annars betackar sej för denna form av humor. Jag har ju nästan blivit huliganförklarad de gånger hon i rena förskräckelsen rusat in under pågående tagning i tron att djävulen slagit till. Vad hjälper det med förklaringar att det är bara spel och på låtsas då man får höra att man ska sjunga med hjärtat?! 😎😱

Kvinnor är inte som vi män har ingen förståelse för oss konstigt! 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt kul att höra... 😳 Bra gjort.

Roligt att höra, spaceman och Harmonica mike 🙂 Ett gott skratt förlänger käften som det heter och humorbaserad musik hör man alldeles för lite av nuförtiden. Men en porrfilm, TordA med Nils Holgersson blir väl knepigt - var hittar man en partner till honom... Tummelisa? 😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt!!

"Riktiga skådespelare" hade knappast tillfört något.

Härlig melodi, proffsig produktion, suverän inlevelse...ja...Vad ska man säga?

Det enda negativa jag kan komma på är att jag inte får se filmen samtidigt.

/R

Kan bara hålla med Roffe!

Lysande och här vill jag inte höra några andra sångare! 😆

Fan att det inte blev film! 😆

Jag bockar i alla fall för filmmusiken. Blev det fler låtar gjorda??

Link to comment
Dela på andra sajter

/R

Kan bara hålla med Roffe!

Lysande och här vill jag inte höra några andra sångare! 😉

Fan att det inte blev film! 😄

Jag bockar i alla fall för filmmusiken. Blev det fler låtar gjorda??

Tack Roffe och pwayne!

Jo fler låtar blev det men inte i denna humoristiska anda. Två låtar där jag inte skrev texten själv, vår manusförfattare Leif Krantz skrev två texter som jag tonsatte där Nils skulle sjunga "det är inte lätt att vara liten" samt "den som ändå vore stor". Jag spelade in demomusik på 8-kanalsbandare men aldrig nån sång då det var tänkt för ett barn att sjunga. Någonstans ska jag ha en datbandskopia liggande. Kanske jag letar fram materialet senare och tittar om det kan fixas färdigt med sång. Sen finns även en del illustrationsmusik också, men det var som sagt bara den här "Ingen kan ta oss" som var riktigt kul och som jag tyckte synd att inte dela med sej av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart! Det här är det bästa jag hört av dig. Har någon gång kommenterat ditt engelska uttal, och nu är jag ännu mer övertygad - du ska sjunga på svenska. Låter grymt mycket mer proffsigt.

Du har inte funderat på att göra barnmusik? Ger ju möjligheter till illustrationer.. kanske en liten serie-booklet i CDn, eller tillhörande seriealbum, eller liknande. Du har ju uppenbarligen alla talanger som behövs för att göra ett sånt projekt komplett (edit: förutom kanske manus?). Imponerande. 🙂

Hade varit kul och se nåt av ditt tecknade till den här låten också. Scanna? 😆

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart! Det här är det bästa jag hört av dig. Har någon gång kommenterat ditt engelska uttal, och nu är jag ännu mer övertygad - du ska sjunga på svenska. Låter grymt mycket mer proffsigt.

Du har inte funderat på att göra barnmusik? Ger ju möjligheter till illustrationer.. kanske en liten serie-booklet i CDn, eller tillhörande seriealbum, eller liknande. Du har ju uppenbarligen alla talanger som behövs för att göra ett sånt projekt komplett (edit: förutom kanske manus?). Imponerande. 😆

Hade varit kul och se nåt av ditt tecknade till den här låten också. Scanna? 😆

nils1.jpg

Jag hade inte hunnit designa färdigt alla figurer i filmen men ungefär så här skulle kråkorna se ut i en snabbt ihoprafsad skiss. Annars finns inte så mycket material kvar. Storyboarden, och en del färgbilder bara.

Nej, barnmusik har jag aldrig funderat över att göra, musiken är väldigt kul hobby och avkoppling. Visserligen har jag vid ett par tillfällen använt egen musik i våra filmer (ej långfilmerna) men jag är tecknare/animatör, skriver eget när så behövs och har fullt upp och stortrivs med det. Dessutom försöker jag slipa bort svengelskan 😆

Jätteroligt att du gillade låten, hackeman!

Och tack till Gote och Kornsam, Tim Burton har jag aldrig hört men får väl ta reda på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

PetePizza (oregistrerad)

Detta är ju helläckert! 😉

Skön teater mellan alla olika röster och karaktärer och sen de supersnygga stämmorna som bygger upp refrängerna. Du är grym på att få till tonerna med rösten även i de mest tillklämda röstimitationerna!

Härligt Janne!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack PetePizza, 😛 , det var ganska knepigt att få till olika kråkröster, massor av omtagningar och prövande hit och dit så att dom skulle låta tillräckligt olika 😄 ! Egentligen är det bara kråkan i första versen som följer melodin, dom andra mer pratsjunger och där är inte mången ton rätt 😆 Men det väl just det som ger kontrasten till kören som tar i för fulla halsar.

Fan Kenta K, jag vet inte vad jag ska säja, men fantasi har vi väl alla mer eller mindre av, och det är jäkligt kul när man kan dela med sig av den, och samtidigt få sån uppskattning 🙂🙂 !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...