Jump to content
Annons

PC cd på MAC?

Recommended Posts

Spectre (oregistrerad)
Postat

Om jag skulle vilja bränna en skiva med ett GRATISPROGRAM (vill förtydliga detta redan nu så att denna tråd inte blir borttagen för att man inte får prata piratkopiering på forumet) på en PC och sen använda skivan på en mac, hur gör jag då?. Mac'en har ingen uppkoppling och jag har programmet liggande på PC'n som sen ska installeras på Mac'en. Är det något speciellt jag måste göra för att Mac'en ska kunna läsa skivan som jag bränt i en PC, och hur funkar det om man skulle bränna ISO?

tack på förhand

Annons
Postat

Om din mac är hyfsat ny (läs: kör Mac OS X) så kan Macen läsa både ISO-skivor och Joliet-Skivor (Windows). Se bara till att filerna du flyttar är komprimerade i en zip-fil eller ligger i en DMG.

Eftersom Mac OS X-programen ser ut som mappar i Windows så försvinner nog den informationen från resurs-gaffeln (för att säga det på ånglokssvenska).

Vill du göra tvärtom så funkar det med, men se till att det är en ISO eller Joliet-skiva för annars funkar det inte i PCn (om du inte har MacDrive).

Spectre (oregistrerad)
Postat

tackar!...ska prova detta

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.