Jump to content
Annons

En Liten Låt


Larsson

Recommended Posts

hejsan gott folk..

jag har en slask inspelning precis dagsfärsk..

som skulle behöva text & sång..

egentligen borde den här tråden ligga under samabeten..men jag behöver uppladdnings funktionen,då jag inte har egen server att lägga den på

men jag hoppas jag är ursäktad..

låten är åt ballad hållet,och är mp3 & ca 5.30 lång..

om någon här på forumet får någon ide av musiken & vill testa den så vore det toppen kul!

tack på förhand..

Larsson

😛

(edit)

LÅTNAMN:Test-01b

ARTIST/GRUPP:Larsson

GENRE:Rock ballad (kanske)

LÅTLÄNGD:5.35

KOMPOSITÖR:Larsson

PRODUCENT:Larsson

EV. MEDVERKANDE:Du..om du kommer på något...

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 5 mb

STATUS: ofärdig..våntar på sång

Test_01B.mp3

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Den här låten var ju helt i min smak. Skulle gärna prova att lägga lite sång på den om du skulle tycka att min röst kan passa.

Jag har musik på http://www.myspace.com/chrismichols

Om du vill höra hur jag låter...

Hör av dig.

Chris

låter toppen..

du får väldigt gjärna ge den ett försök!!

😛

Guld!

För att underlätta saker och ting: Går det att ordna något fint upplägg där jag kan se vad du tänkt med alla delarna... T ex först 4 takter intro, 2 takter vers osv

Jag spelar in i cubase, ska jag använda din bifogade fil att lägga sången över?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Fan den här låten har jag redan skrivit 😛 skojar bara lite men upplägget och delvis rytmiskt så är det nästan rena dejavu 😱 som det lät när jag började fila på min med bara guran. Sen när jag väl spelade in den så blev den iofs. lite annorlunda. Drar dit en länk om du vill kolla pån du kanske kan få nån idé med hjälp av den. Lycka till

Göran

Hela vägen

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1575149&q=lo

hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1575149&q=hi

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här låten var ju helt i min smak. Skulle gärna prova att lägga lite sång på den om du skulle tycka att min röst kan passa.

Jag har musik på http://www.myspace.com/chrismichols

Om du vill höra hur jag låter...

Hör av dig.

Chris

låter toppen..

du får väldigt gjärna ge den ett försök!!

🙂

Guld!

För att underlätta saker och ting: Går det att ordna något fint upplägg där jag kan se vad du tänkt med alla delarna... T ex först 4 takter intro, 2 takter vers osv

Jag spelar in i cubase, ska jag använda din bifogade fil att lägga sången över?

hmm..jag har tänkt mig att introt är versen..tyvärr för då blir det till att börja sjunga på första anslaget..

dvs

vers 4gr, brygga 4gr, ref, brygga2, vers4gr,b rygga, ref, brygga, slut!!

men å andra sidan så är du fri att göra det på det sätt som faller dig in.

fast så är låten uppbygd i mitt huvud..

ja det vore väll enklast att du spelade in över den bifogade filen..

men har du någon mail så kan jag skicka den i bättre kvalitet..det kan vi ju ta med pm.

men sedan får du gärna skicka sången solo..i ett mono wav spår utan fx till mig så jag kan mixa in den ordentligt i låten!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan den här låten har jag redan skrivit 😛 skojar bara lite men upplägget och delvis rytmiskt så är det nästan rena dejavu 😄 som det lät när jag började fila på min med bara guran. Sen när jag väl spelade in den så blev den iofs. lite annorlunda. Drar dit en länk om du vill kolla pån du kanske kan få nån idé med hjälp av den. Lycka till

Göran

Hela vägen

lo-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1575149&q=lo

hi-fi URL: http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=1575149&q=hi

jag förstår vad du menar..det är åtmintone likt i början!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här låten var ju helt i min smak. Skulle gärna prova att lägga lite sång på den om du skulle tycka att min röst kan passa.

Jag har musik på http://www.myspace.com/chrismichols

Om du vill höra hur jag låter...

Hör av dig.

Chris

låter toppen..

du får väldigt gjärna ge den ett försök!!

🙂

Guld!

För att underlätta saker och ting: Går det att ordna något fint upplägg där jag kan se vad du tänkt med alla delarna... T ex först 4 takter intro, 2 takter vers osv

Jag spelar in i cubase, ska jag använda din bifogade fil att lägga sången över?

hmm..jag har tänkt mig att introt är versen..tyvärr för då blir det till att börja sjunga på första anslaget..

dvs

vers 4gr, brygga 4gr, ref, brygga2, vers4gr,b rygga, ref, brygga, slut!!

men å andra sidan så är du fri att göra det på det sätt som faller dig in.

fast så är låten uppbygd i mitt huvud..

ja det vore väll enklast att du spelade in över den bifogade filen..

men har du någon mail så kan jag skicka den i bättre kvalitet..det kan vi ju ta med pm.

men sedan får du gärna skicka sången solo..i ett mono wav spår utan fx till mig så jag kan mixa in den ordentligt i låten!!

Fin fint.

En till fråga bara innan jag sätter igång.

Är låten inspelad efter klick och i sådana fall i vilket tempo?

Jag använder filen här att spela in över.

Sångspåret får du som ett wav spår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Larsson!

Ett tips till nästa gång är att använda forumet Uppladdade filer för att lägga upp filen, och sedan länka till den från ditt inlägg.

Mysig låt för övrigt.

aha..ja då vet jag till nästa gång..men jag har precis bytt bredbands leverantör..så jag ska ta & aktivera mina hemside utrymmen..så det blir nog där jag lägger upp nästa gång!!

kul att du gillade låten!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin fint.

En till fråga bara innan jag sätter igång.

Är låten inspelad efter klick och i sådana fall i vilket tempo?

Jag använder filen här att spela in över.

Sångspåret får du som ett wav spår.

ja den går i 3/4 takt i 130 bpm..

om du skickar tillbaka sången så att den börjar samtidigt som mp3´n så blir det smidigt & bra!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja det är jäkligt skumt för när jag hörde ditt lir på guran så lät det nästan identiskt med hur jag själv lirade när jag gjorde min låt för ja vad fan är det typ en nästan 10 år sedan. Den var en av dom där idéerna som liksom aldrig blev inspelad men så en dag blev jag tvungen för jag behövde den till en spelning. Och då blev den av nån märklig anledning ganska olik men själva grundidén finns där fortfarande. Lite såsigt dansbandläge kan man väl säga att det blev av den 😄 men va fan man får släppa loss låtarna dom måste ju få bli det dom vill 😄 . Och skitsamma med det föresten för då blev det ju läge för dig istället så det ska bli riktigt häftigt att få höra hur din utvecklas och tar form. Lycka till and keep us posted please.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är jäkligt skumt för när jag hörde ditt lir på guran så lät det nästan identiskt med hur jag själv lirade när jag gjorde min låt för ja vad fan är det typ en nästan 10 år sedan. Den var en av dom där idéerna som liksom aldrig blev inspelad men så en dag blev jag tvungen för jag behövde den till en spelning. Och då blev den av nån märklig anledning ganska olik men själva grundidén finns där fortfarande. Lite såsigt dansbandläge kan man väl säga att det blev av den 🙂 men va fan man får släppa loss låtarna dom måste ju få bli det dom vill 😄 . Och skitsamma med det föresten för då blev det ju läge för dig istället så det ska bli riktigt häftigt att få höra hur din utvecklas och tar form. Lycka till and keep us posted please.

Göran

hmm..nja jag vet inte om jag kan säga att de är så lika att inte kunnat spela in den om du hade gjort det innan..

de går inte ens i samma takt..eller ackord följder..det är bara plonket i början som låter åt samma håll..enligt mig!!

så känn dig inte berövad på din låt..det gör ivilketfall inte jag..de är inte ens i samma genre!!

hare bra

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

🙂 Jag kanske var otydlig brukar vara det men det färdiga resultatet som jag länkade till ligger väldigt långt från hur den lät på bara gura från början, både rytmiskt och harmoniskt. Det är det första embryot till låtidé som jag pratar om som aldrig blev inspelat. Ganska mycket för att jag aldrig lyckades få till rytmiken som jag ville och sen blev jag tvungen som sagt att göra klar den och då fick jag välja en annan väg för att helt enkelt få den klar bara. Men när jag hörde din så kom den tillbaka som den var från början det var det som var så häftigt.

Nåväl det var inget illa menat kör på bara det ska som sagt bli skitskoj och spännande att få höra resultatet.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Jag kanske var otydlig brukar vara det men det färdiga resultatet som jag länkade till ligger väldigt långt från hur den lät på bara gura från början, både rytmiskt och harmoniskt. Det är det första embryot till låtidé som jag pratar om som aldrig blev inspelat. Ganska mycket för att jag aldrig lyckades få till rytmiken som jag ville och sen blev jag tvungen som sagt att göra klar den och då fick jag välja en annan väg för att helt enkelt få den klar bara. Men när jag hörde din så kom den tillbaka som den var från början det var det som var så häftigt.

Nåväl det var inget illa menat kör på bara det ska som sagt bli skitskoj och spännande att få höra resultatet.

Göran

ok..jag fick bara känslan när du skrev,att jag hade gjort din låt!!

må friden ta dig!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hejsan gott folk..

jag har en slask inspelning precis dagsfärsk..

som skulle behöva text & sång..

egentligen borde den här tråden ligga under samabeten..men jag behöver uppladdnings funktionen,då jag inte har egen server att lägga den på

men jag hoppas jag är ursäktad..

låten är åt ballad hållet,och är mp3 & ca 5.30 lång..

om någon här på forumet får någon ide av musiken & vill testa den så vore det toppen kul!

tack på förhand..

Larsson

😄

(edit)

LÅTNAMN:Test-01b

ARTIST/GRUPP:Larsson

GENRE:Rock ballad (kanske)

LÅTLÄNGD:5.35

KOMPOSITÖR:Larsson

PRODUCENT:Larsson

EV. MEDVERKANDE:Du..om du kommer på något...

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 5 mb

STATUS: ofärdig..våntar på sång

Så... har stolpat upp låten i cubase så jag kan ha lite koll på de olika delarna. Ska förhoppningsvis börja jobba på den imorgon. Men, det är mycket nu 🙂 .

Säger till när jag har något nytt att komma med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så... har stolpat upp låten i cubase så jag kan ha lite koll på de olika delarna. Ska förhoppningsvis börja jobba på den imorgon. Men, det är mycket nu 😄 .

Säger till när jag har något nytt att komma med.

ok..låter toppen..

ta den tid du behöver..fast jag är jävligt nyfiken på hur det kommer bli..

så jag kan knappt bärga mig..men som sagt gör det när du har tid!!

lycka till

Larsson

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Den här låten var ju helt i min smak. Skulle gärna prova att lägga lite sång på den om du skulle tycka att min röst kan passa.

Jag har musik på http://www.myspace.com/chrismichols

Om du vill höra hur jag låter...

Hör av dig.

Chris

låter toppen..

du får väldigt gjärna ge den ett försök!!

😄

Guld!

För att underlätta saker och ting: Går det att ordna något fint upplägg där jag kan se vad du tänkt med alla delarna... T ex först 4 takter intro, 2 takter vers osv

Jag spelar in i cubase, ska jag använda din bifogade fil att lägga sången över?

hmm..jag har tänkt mig att introt är versen..tyvärr för då blir det till att börja sjunga på första anslaget..

dvs

vers 4gr, brygga 4gr, ref, brygga2, vers4gr,b rygga, ref, brygga, slut!!

men å andra sidan så är du fri att göra det på det sätt som faller dig in.

fast så är låten uppbygd i mitt huvud..

ja det vore väll enklast att du spelade in över den bifogade filen..

men har du någon mail så kan jag skicka den i bättre kvalitet..det kan vi ju ta med pm.

men sedan får du gärna skicka sången solo..i ett mono wav spår utan fx till mig så jag kan mixa in den ordentligt i låten!!

Verkar intressant det här, jag gillar gitarrgrejer och jag ska gärna göra ett försök.

Men du menar alltså att sången ska kicka in från takt 1?

Och när du skriver 'gr', menar du takter då?

Och när du skriver brygga, är det prechorus och stick du menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar intressant det här, jag gillar gitarrgrejer och jag ska gärna göra ett försök.

Men du menar alltså att sången ska kicka in från takt 1?

Och när du skriver 'gr', menar du takter då?

Och när du skriver brygga, är det prechorus och stick du menar?

absolut..gör gärna ett försök!!

ja tyvär så blev det inget intro..utan hela inspelningen började som ett test

som växte vidare & börjar nu närma sig klart..

och då börjar låten med versen på studs..

ja gr är takter,eller vändor

och brygga är lika med prechorus och stick..

men som sagt..du är fri att göra vad du vill..det är bara jag som är inställd på att introt är vers!!

fast den är ganska lång som den är..och så är det rätt skönt när låten börjar direkt..utan massa slö lir innan!!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
😉 Jag kanske var otydlig brukar vara det men det färdiga resultatet som jag länkade till ligger väldigt långt från hur den lät på bara gura från början, både rytmiskt och harmoniskt. Det är det första embryot till låtidé som jag pratar om som aldrig blev inspelat. Ganska mycket för att jag aldrig lyckades få till rytmiken som jag ville och sen blev jag tvungen som sagt att göra klar den och då fick jag välja en annan väg för att helt enkelt få den klar bara. Men när jag hörde din så kom den tillbaka som den var från början det var det som var så häftigt.

Nåväl det var inget illa menat kör på bara det ska som sagt bli skitskoj och spännande att få höra resultatet.

Göran

ok..jag fick bara känslan när du skrev,att jag hade gjort din låt!!

må friden ta dig!!

😎

Nej för helgutta sån är inte jag det var som sagt bara en häftig dejavu feeling. Och för den delen om du skulle hitta nåt i min så kallade katalog som du tro du skulle kuna få ordning på så är det bara att köra loss. Samarbetar oxå gärna typ kunde vara häftigt att skriva låtar online. Nåväl kör hårt och fridens tillbaka.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...