vilgot Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 Jag får inte miditonerna på rätt plats. De hamnar före mina tänkta tryckningar på midikeyboarden. Någon som e haj på d här? Har jag klantat till det med någon inställning? Eller är det den automatiska delaykompensationen? Och hur kan jag koppla ur den i så fall? Jag jobbar på pc med xp home och cubase se3. Har ett usb-ljudkort (Mackie-spike) och använder bara vst-synthar. Ironiskt nog funkar audio-inspelningar felfritt. Har även en 20 år gammal mac med Cubasis, och där funkar d hur bra som helst. Suck, kan någon förbarma sig... ? 😆
Nexustwins Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 vilgot sa: Jag får inte miditonerna på rätt plats. De hamnar före mina tänkta tryckningar på midikeyboarden. Någon som e haj på d här? Har jag klantat till det med någon inställning? Eller är det den automatiska delaykompensationen? Och hur kan jag koppla ur den i så fall? Jag jobbar på pc med xp home och cubase se3. Har ett usb-ljudkort (Mackie-spike) och använder bara vst-synthar. Ironiskt nog funkar audio-inspelningar felfritt. Har även en 20 år gammal mac med Cubasis, och där funkar d hur bra som helst. Suck, kan någon förbarma sig... ? 😆 För det första har du Skrivit i fel avdeling. Över till frågan, Eftersom keyboarden funkar så kan vi nog limitera problemet till programmet. Säkerligen en inställning som du har klantat med. (Nån sort av latency kompensation?) . Om du inte får nått annat vettigt svar kan du ju alltid testa att installera om Cubase.
Bone Postat 6 september 2006 Postat 6 september 2006 Hur kopplar du in ditt midi-klaviatur? Via midiporten eller usb? Kan det ha med emulerade portar att göra?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.