Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag får inte miditonerna på rätt plats. De hamnar före mina tänkta tryckningar på midikeyboarden. Någon som e haj på d här? Har jag klantat till det med någon inställning? Eller är det den automatiska delaykompensationen? Och hur kan jag koppla ur den i så fall? Jag jobbar på pc med xp home och cubase se3. Har ett usb-ljudkort (Mackie-spike) och använder bara vst-synthar. Ironiskt nog funkar audio-inspelningar felfritt. Har även en 20 år gammal mac med Cubasis, och där funkar d hur bra som helst. Suck, kan någon förbarma sig... ? 😆

Annons
Postat
Jag får inte miditonerna på rätt plats. De hamnar före mina tänkta tryckningar på midikeyboarden. Någon som e haj på d här? Har jag klantat till det med någon inställning? Eller är det den automatiska delaykompensationen? Och hur kan jag koppla ur den i så fall? Jag jobbar på pc med xp home och cubase se3. Har ett usb-ljudkort (Mackie-spike) och använder bara vst-synthar. Ironiskt nog funkar audio-inspelningar felfritt. Har även en 20 år gammal mac med Cubasis, och där funkar d hur bra som helst. Suck, kan någon förbarma sig... ? 😆

För det första har du Skrivit i fel avdeling. Över till frågan, Eftersom keyboarden funkar så kan vi nog limitera problemet till programmet. Säkerligen en inställning som du har klantat med. (Nån sort av latency kompensation?) .

Om du inte får nått annat vettigt svar kan du ju alltid testa att installera om Cubase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.