Jump to content
Annons

Piano lektioner


ThomasJ

Recommended Posts

Ja, nu börjar jag fundera på hur man bäst skall utväklasig och jag funderar på att ta lite lektrioner i att spela piano. Men, vart skall jag vända mig? Någon som har tips på bra kurser i sthlm som inte kostar en förmögenhet?

*edit* LEKTIONER

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Cleff (oregistrerad)

Har du lätt att lära dig saker kan du ju söka på internet först. Finns säkert många onlinelektioner att ta, eller material man kan studera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lådan, det heter LEKTIONER, och jag tycker inte man skall rekommendera sådant som han här ovanför, internet 😄 klart du skall ha en lärare/lärarinna om du vill lära dig på ett vettigt sätt, för helvete vad är det med dagens ungdom,litar nu blint på internet istället för bröstmjölk och hederlig kunskap, värre än värsta narkomanerna för tusan 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Lådan, det heter LEKTIONER, och jag tycker inte man skall rekommendera sådant som han här ovanför, internet 😄 klart du skall ha en lärare/lärarinna om du vill lära dig på ett vettigt sätt, för helvete vad är det med dagens ungdom,litar nu blint på internet istället för bröstmjölk och hederlig kunskap, värre än värsta narkomanerna för tusan 😉

Hållermed. Nätet är bra till mkt men när det gäller att lära sig ett instument eller hanverk så tror jag enbart på IRL.

Link to comment
Dela på andra sajter

bra det, EN klok gosse i alla fall 😉 sök dig till antingen kommunala musikskolan eller kika på privatlärare som har billiga tjänster i tidnigar-telefonkatalog/internet, finns nog rätt gott om duktiga sådana som tjäna en extra hacka i storstan, många ifrån östländerna har ju gedigna konservatorieutbildningar,lycka till! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom förbi på KMH (T-bana, stadion) och släng upp en lapp på anslagstavlan i korridoren innanför ljusgården (caféet).. Så får du nog napp, till ett humant pris... Om du börjar me nyckelharpa kan du få "Studioforum-rabatt" 😮🙂

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

men jag vill börja med DULCIMER...kan fuska rätt ok på gura så jag tror jag greppar detta instrument med lätthet...har beställt 2 från staterna-ebay... 😮

Schysst!! Tillsätt bara stråke å lite knavrar(knappar) av trä, så undervisar jag dig utta tusan....

Link to comment
Dela på andra sajter

härligt, hör av mig när de dyker upp...gillar folklore-instrument, har en rigtigt fin OUD och bl.a. en DARBOUKA i keramik, båda från Egypten+alla el+acke guror och basar och mitt eget Piano+Flygel och Orgel och synthar...puuuuuhhh.... 😮

kom hit och sväng till det förresten med några sköna polare nån gång, i din liga alltså-ärligt!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

härligt, hör av mig när de dyker upp...gillar folklore-instrument, har en rigtigt fin OUD och bl.a. en DARBOUKA i keramik, båda från Egypten+alla el+acke guror och basar och mitt eget  Piano+Flygel och Orgel och synthar...puuuuuhhh.... 😮

kom hit och sväng till det förresten med några sköna polare nån gång, i din liga alltså-ärligt!!! 😎

Man kanske skulle göra de! Förresten, du håller väl till runt linköping, va? Vi (Fomp) lirar där 23: e sept.. Editerar senare, när jag hittar info om platsen... 🙂

EDIT:

Sådärja...

Tid: 23 sept kl 19.00

Plats: Globenteatern, Snickaregatan 2

Hemsida.. (det är f.ö. vi som syns på förstasidan på deras hemsida 😆

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

härligt, hör av mig när de dyker upp...gillar folklore-instrument, har en rigtigt fin OUD och bl.a. en DARBOUKA i keramik, båda från Egypten+alla el+acke guror och basar och mitt eget  Piano+Flygel och Orgel och synthar...puuuuuhhh.... 🙂

kom hit och sväng till det förresten med några sköna polare nån gång, i din liga alltså-ärligt!!! 🙂

Man kanske skulle göra de! Förresten, du håller väl till runt linköping, va? Vi (Fomp) lirar där 23: e sept.. Editerar senare, när jag hittar info om platsen... 😉

EDIT:

Sådärja...

Tid: 23 sept kl 19.00

Plats: Globenteatern, Snickaregatan 2

Hemsida.. (det är f.ö. vi som syns på förstasidan på deras hemsida 😉

OK, 23 är en Lördag ser jag, jag kommer gärna och lyssnar-om ni vill så kom hit och slagga över/spela in något dagen efter om man inte är för sliten vill säga,eller dan före kanske,ni kan ju göra ett genrep som vi spelar in liksom-beror ju på er planering-jag kan hjälpa er för en symbolisk summa-vill gärna främja folkmusik osv när det är bra!

Jag+studion finns 45 km söder om Linköping i Slätmon!!!

Oj-såg just det du skrev---Globenteatern tillhör ju IOGT-NTO=inget booze...

😎😆

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du vill lära dig med pianospelet?

Är väl så att jag främst vill lära mig grunder och lite teori av någon som är erfaren innom det. Har just börjat lära mig inprovisera lite lättare melodier osv. Kan inte ett jota om accord osv. Så lite sånt typ.!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...