Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

jag har kommit pÄ att nÀr jag skickar ex. tvÄ gittarrer i mono till en buss i stereo och vill panorera dessa vÀnster resp. höger sÄ gÄr inte det utan bÄda stannar kvar i centrum.

Man kan ju fortfarande panorera de enskillda spÄren..

Ett packet i mono gÄr ju bara att panorera pÄ bussen sÄ det kan jag ta.

men jag vill ju kunna panorera olika saker och kunna anvÀnda bussarna samtidigt!

Varför eller finns det nÄt man mÄste tÀnka pÄ? (har prövat i sx2.2 och 3)

Redigerat av bergis
Annons
Postat

jag har inte prövat att panna fullt ut utan bara 50% eller sÄ. MÄste man köra full panorering för at det skall funka?

Postat

Det Àr inte sÄ att det Àr ett monospÄr som du kar kopierat till tvÄ för att sedan panna dessa Ät olika hÄll? För dÄ spelar det ingen roll hur mycket du pannar för det kommer fortfarande att komma frÄn "mitten".

Annars sÄ borde det vÀl att fungera att panna bara 50% Ät varje hÄll. Det blir mindre brett ljud bara Àn om du skulle panna 100% Ät varje hÄll.

/H.

Postat

det var ett par veckor sen jag inte fick det att funka.. Prövade nyss igen och det gick ju bra.. Skumt :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.