Jump to content
Annons

En blues demo som behöver hjälp!

Myrli

Recommended Posts

Hej här kommer en blues jag har jobbat med. Jag skulle behöva hjälp med att lägga gitarr solo om det är nån som är intresserad.

Mixningen är inte klar, trummor ska fixas osv osv. När den är klar kommer den förmodligen inte vara så lång heller.

# LÅTNAMN:blues

# ARTIST/GRUPP:Anders Myrli

# GENRE:Blues

# LÅTLÄNGD: 5:59

# KOMPOSITÖR:Anders Myrli

# PRODUCENT:Anders Myrli

# EV. MEDVERKANDE:

# INSPELNINGSÅR:2006

# FORMAT: Mp3

# STORLEK: ca 6 mb

# STATUS: Skiss, behöver mycket puts.

Edit: Jag har proddat om låten lite så att den blir lite intressantare.

//Anders

Anders_Myrli___Blues2.mp3

Redigerat av Myrli
Dela på andra sajter

Annons

Hej Anders.

Vissa säger att blues gör en deppig,att det är för förlorarna(enligt Roffe Wikström),

men det kan jag inte hålla med om.Jag blir alltid alldeles varm i själen när jag hör blues.Musiken talar till själen på nåt sätt,märkligt..nåväl..

Någon gitarr lirare är jag inte,däremot en hyfsad sångare,och munspelare..

Synd att du inte sökte nåt av det.

Låten då: Tycker mig höra att det är en Dobro som står för sliden..schysst lirat! Den här kommer mina polare att gilla..Bra ljud i pianot,och mycket snyggt lirat,lite lätt små jassigt - så där lite lagom..Kanon helt enkelt!

Sång på den här,och du får 5 puffskydd av 5 möjliga! Nu blir det bara 4,8 tack vare pianot och dobron..

MVH

Micael

Dela på andra sajter

jag håller med. jag blir tvärtom glad när jag hör en bra blues.

jag har använt mig av samplade vsti intrument. Pianot är the grand och den har jag lagt helt själv. Är ingen gitarrist så jag lånade en från viritualguitarist.

jag skickade ett pm till dig mike.

//Anders

Redigerat av Myrli
Dela på andra sajter

Skönt lir, lite ostämt dock, men de gör ju inte så mycket när de e blues, det hör ju nästan till. Jobbit bara o behöva stämma om gitarren när man ska sola 😉

Sitter o småplockar nu, härlig feeling i låten

hmm hur är det möjligt att det är ostämt? Det är ju vsti instrument stämda i 440 hz. Måste vara du som hör fel. Men lycka till i allafall.

//anders

Dela på andra sajter

josie 87 --- nu har jag tankat ner låten och lyssnar. Yeah!!!!

älskar ljudet. tycker dock att komp gitarren till vänster är lite störande. Kan bero på att den ligger så mycket åt vänster.

vid 2:30 blir det väldigt rörigt när solo gitarren kommer in eftersom jag har lagt in nån form av break där.

//Anders

Redigerat av Myrli
Dela på andra sajter

josie 87 --- nu har jag tankat ner låten och lyssnar. Yeah!!!!

älskar ljudet. tycker dock att komp gitarren till vänster är lite störande. Kan bero på att den ligger så mycket åt vänster.

vid 2:30 blir det väldigt rörigt när solo gitarren kommer in eftersom jag har lagt in nån form av break där.

//Anders

kompgitarren lade jag för att jag tänkte jazza till det lite, kände att det var lite för enkla harmonier och att det behövdes, men det är ju självklart din åsikt som räknas! :rolleyes:

ang 2.30 så tänkte jag att det vore snyggt att gitarren kommer in i ett break när jag slår på disten, så det blir tydligt liksom

/josef

Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo fan jag vill mä, drar dit ett solo oxå du får kastat om du inte gillar det. Men det måste ju dit sång oxå den bara suktar ju efter det hör ni inte för hellgutta och mr harmonica mikes blues harp som kvider på öj öj så bra det skulle bli. Det blir för långt utan sång på tror inte nån orkar lyssna på hela.

Göran

Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Så då kommer ett solo ett mega sega stenålders från den tiden då det inte fanns några tonarter 😆 . Orkade inte hela låten den var lång och jag kom hela tiden av mig för det va ett lite annorlunda upplägg på den. Håll till godo.

Göran

Burnin_Svens_mega_sega_solo.mp3

Dela på andra sajter

Så då kommer ett solo ett mega sega stenålders från den tiden då det inte fanns några tonarter 😎 . Orkade inte hela låten den var lång och jag kom hela tiden av mig för det va ett lite annorlunda upplägg på den. Håll till godo.

Göran

Ok jag ska ta och skriva här en ackord analys så det blir lättare att hänga med. Sång är på gång! 😉

Låten går i cm. 10 takts blues i stället för 12.

| cm | cm | fm| fm |

| cm | cm | G#| G |

| cm | G |

Ref delen

| fm | fm | cm| cm |

| fm | fm | G#| G |

| cm | G |

Tack för ditt mega solo Göran

//Anders

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.