Jump to content
Annons

Stabila moderkort till Core2Duo E6600?

Recommended Posts

thrinithan (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tjenare!

Ska precis köpa en ny dator och skulle vilja ha lite tips på vilka moderkort och minnen som är värda att satsa på. Dessa grejjer har jag bestämt mig för hittills:

Intel Core2Duo E6600 2.4Ghz 4Mb

4x Seagate Barracuda 7200.10 320GB SataII 16Mb

Dessa grejjer har jag kollat lite extra på:

Moderkort: Asus P5B DLX/Wifi-AP P965 (Enligt en recension jag läste skall detta kort tydligen ha lite problem med Raid men annars har den fått riktigt bra kritik)

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5, E.P.P Technology 2199:-

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, E.P.P Technology 2995:-

Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2, 2048MB CL5, E.P.P Technology 3399:-

Corsair TWIN2X 6400PRO DDR2, 2048MB CL4, E.P.P Technology 3699:-

Corsair TWIN2X 6400C3 DDR2, 2048MB CL3, E.P.P Technology 5199:-

Har lite problem att välja minnen också som synes 🙂 Har ni nån åsikt om 4GB minne?

Redigerat av thrinithan
Annons
Postat (redigerat)

Precis det där kortet beställde jag till min kommande E6600. Borde få moderkortet idag, och processorn om ungefär två veckor. Skulle ju kunna återkomma med lite samlade intryck.

EDIT: Jag beställde även det förstnämnda paketet minnen.

Redigerat av Torwald
thrinithan (oregistrerad)
Postat

Jo jag läste din tråd tidigare... Jag har redan beställt grejjer så dom kommer nog denna vecka. Problemet är att jag beställde X2 processor, nForce4 moderkort och PC3200 minnen så jag kommer skicka dom 3 grejjerna och byta ut dom mot en Core2Duo och förhoppningsvis det moderkortet och dom minnena (ifall det funkar för dig).

Tack för svar btw

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.