Jump to content
Annons

Riot - Retribution song


ostfisk

Recommended Posts

LÅTNAMN: Retribution song

ARTIST/GRUPP: Riot

GENRE: Heavy Metal

LÅTLÄNGD: 04:47

KOMPOSITÖR: Riot

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Riot

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.37 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: https://www.studio.se/index.php?act=Attac...=post&id=462041

Ok, här är en låt med min brorsas band som jag har spelat in. Jag gick en ljudteknikkurs förra läsåret och hade detta som ett slags slutprojekt.

Synpunkter mottages tacksamt. 🙂

Redigerat av ostfisk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag antar att du vill ha mer synpunter på ljudet än själva låten och hur den spelas.

Tycker att det låter hyfsat fett faktiskt! Trumljudet är nog det jag gillar mest även om det möjligtsvis dominerar lite väl mycket. Man hör att det finns bra tryck i gitarrerna men det försvinner lite i mixen.

Annars tycker jag att det var bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom det som nämnts så låter det bra, enligt min smak. 😕

Bra sound för den genre som spelas.Sången är kanske lite för torr, ljudmässigt.

Men Riot 😉 .... det är ett band man lyssnade mycket på som ung 😄 ... gamla 80-tals godingar som "Fire down under", "swords and tequila". De är nog aktiva än idag. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt bra. När det gäller trummorna så är stereobilden, bl a pukorna kanon för mina öron. Är ingen guro men Gurorna 😆 skulle må bra av lite mindre dist. Jag tycker precis som du att sången ska upp - prova med eq först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

som en påminnelse så finns redan namnet Riot som band och har funnits sedan 80-talet så be dem byta namn till att börja med så slipper de en massa framtida besvär

om inte annat så sök på Riot +"Fire down under" t ex vilket är en underbrar platta för de som missat detta!

så nya goa försök under nytt namn så kanske kan jag ta detta på allvar!

som vanligt har forumet åsikter om min stavning!

Redigerat av Lasse Mongo
Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

om inte annat så sök på Riot +"Fire down under"

Swords and tequila!

***

psst låtmannen; jag återkommer med lite tyck sen, efter fotbollen:)

som sagt var!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en mycket bra platta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

fan egentligen så borde jag tacka er för påminnelsen det har gått alldeles för lång tid sedan jag lyssnade på detta som är geneuint bara bra! tack som fan! detta är riktig rock and roll! bara ös!

Tack som fasen grabbar och hitta nu ett eget bra namn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min typ av rock. Men det är helt ok, härlig replokalskänsla! Det det blir otight här och där vilket är synd. Jobba på! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en bra inspelning. Om du är ute efter det "gamla goda" rock ljudet så tycker jag att du lyckats jättebra =)

Personligen så skulle jag vilja trycka ihop ljudet lite mer. Få fram gitarrerna lite mer och kanske ge bastrumman lite mer tryck.

Men det är ju ett smaksak, för det låter bra 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Såhärdå; lite åsikter och inte bara utsvävningar om det gosiga GAMLA RIOT 😉 (det är lite av en kupp va? Namnet får mig ju att klicka din länk... alla sätt är bra ...):

***

Man är ju lite periodare när det gäller vad man gillar för sekunden. I dag tycker jag att det här är kul. Gossar som lirar, inte bara programmerar. Sånt här behövs ALLTID.

Slutresultatet blir ändå "hyggligt" eller "småbra", ingen full pott men helt ok. Goa gubbar, gott ös! No bullshit.

Ljud o mix får proffsen tycka till om, men visst låter det ok.

***

Åsså en gång till i alla fall:

Swords and tequila

carry me through the night

Swords and tequila

carry me through the fight

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...