Jump to content
Annons

Chris Michols - Escaper


lonewind

Betyg  

4 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      1
    • 5
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Escaper

ARTIST/GRUPP: Chris Michols

GENRE: Pop

LÅTLÄNGD: 4:51

KOMPOSITÖR: C. Michols

PRODUCENT: C. Michols

EV. MEDVERKANDE: C. Michols, Anna Frediksson (kör)

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3 192 kbis/s

STORLEK: 6.67MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Escaper.mp3

Hej!

Christian heter jag. Är ny på forumet. Har ganska nyligen börjat använda cubase för att spela in och det är väl det som i sin tur har lett mig hit.

Detta är mitt första alster med hjälp av datorn. Tacksam för alla tips och tricks jag kan få!

Redigerat av lonewind
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!

Juste powerbalad, inte ofta man hör sådana nu för tiden. Försökte hitta något konkret att ge konstruktiv kritik om, men hittade inget. Det skulle isåfall vara ett ackord i introt som får mig att kräkas lite, men annars är det kalasbra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen!

Juste powerbalad, inte ofta man hör sådana nu för tiden. Försökte hitta något konkret att ge konstruktiv kritik om, men hittade inget. Det skulle isåfall vara ett ackord i introt som får mig att kräkas lite, men annars är det kalasbra.

Man tackar.

Kan det vara Asus ackordet ack gurorna spelar? För det gör nämligen inte de andra instrumenten så det är inte helt vackert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag reagerade på i introt var det fjärde pianoackordet, då basen byter ton.

edit: det är inte pianot i sig, utan kombinationen med bastonen.. just det känns frälsningsarmé på något sätt, men det beror nog på konstiga referensramar från min sida 😄

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag reagerade på i introt var det fjärde pianoackordet, då basen byter ton.

edit: det är inte pianot i sig, utan kombinationen med bastonen.. just det känns frälsningsarmé på något sätt, men det beror nog på konstiga referensramar från min sida 😄

Aha!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag reagerade på i introt var det fjärde pianoackordet, då basen byter ton.

edit: det är inte pianot i sig, utan kombinationen med bastonen.. just det känns frälsningsarmé på något sätt, men det beror nog på konstiga referensramar från min sida 😉

Det där måste jag lyssna närmare på genast och se vad det är. Jag är en sån där som inte har så stor koll på vad jag gör. Jag mest bara gör vad som faller mig in... Och då kan det komma med bättre eller sämre överaskningar som den du nämner.

Ska lyssna nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag reagerade på i introt var det fjärde pianoackordet, då basen byter ton.

edit: det är inte pianot i sig, utan kombinationen med bastonen.. just det känns frälsningsarmé på något sätt, men det beror nog på konstiga referensramar från min sida 😉

Det där måste jag lyssna närmare på genast och se vad det är. Jag är en sån där som inte har så stor koll på vad jag gör. Jag mest bara gör vad som faller mig in... Och då kan det komma med bättre eller sämre överaskningar som den du nämner.

Ska lyssna nu.

Jag tyckte inte att pianoackordet och basen lät konstiga eller opassande tillsammans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag reagerade på i introt var det fjärde pianoackordet, då basen byter ton.

edit: det är inte pianot i sig, utan kombinationen med bastonen.. just det känns frälsningsarmé på något sätt, men det beror nog på konstiga referensramar från min sida 😉

Det där måste jag lyssna närmare på genast och se vad det är. Jag är en sån där som inte har så stor koll på vad jag gör. Jag mest bara gör vad som faller mig in... Och då kan det komma med bättre eller sämre överaskningar som den du nämner.

Ska lyssna nu.

Jag tyckte inte att pianoackordet och basen lät konstiga eller opassande tillsammans.

Har lyssnat nu och jag hör heller inget jag finner konstigt... det är nog helt enkelt en smaksak

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte många som ville kika på den här...  🙁

Skriv mer egna inlägg så känns du igen på forumet och då är fler beredda att även lägga ner tid på att ge kritik på dina låtar (gissar jag)

Så sant. Jag har inte för avsikt att snika till mig några lyssningar. Men jag har varit här väldigt kort och inte haft möjligthet att göra mig sedd speciellt mycket. Men det kommer.... Har äntligen lite ledig tid nu.

För övrigt jäkligt roligt att lyssna på musiken här då iaf det jag hört än så länge håller fantastiskt mycket högre kvalitet än vad den gör på de flesta andra sidór jag besökt där man kan lyssna på demomusik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...