Jump to content
Annons

Skryt


nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

nattvaktaren (oregistrerad)

Tänkte bara berätta att jag imorse bakade 8 st rågbullar med perfekt resultat! Ibland blir ju som bekant rågbullar lite degiga i mitten, samtidigt som det kan vara svårt att få fin färg på dom.

Men idag lyckades jag alltså få till en perfekt avvägning.

Dessutom använde jag fil istället för mjölk i degvätskan. Även det gick hem.

På det hela taget är jag ganska nöjd med mig själv och vill att hela världen ska få veta. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har rågbullar verkligen något existensberättigande? Typiskt mainstreamkäk för missledda världsförbättrare med hålfotsinlägg. Tacka vet jag moldaviska hardcorebullar bakade i vedugn som eldas med Marshall-lådor från -73.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äckliga Demoniqus!

Du får väl åtminstonde vänta tills bullarna blir femton?

Innan de första fjorton dagarna har gått är de bara blekfetsläta, och rågsiktigt oskyldiga. Om bilderna läggs ut så anmäler jag, se bara hur det gick för SL!

®offe "moralens väktare"

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här tråden är bara för bra!

Nattvaktarn häller ur sig en grymt ironisk anspelning förtäckt av lite hemkunskap, men ingen av dom levnadsglada själarna här på forumet låtsas om det underliggande budskapet, utan kör på stenhårt med bak-tips.

Världen är god! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Demonen, hörde du hyresvärdarnas kampsång häromåret; "We are the world"? :rolleyes:

O/T när den urartar som bäst... 😆 ..dom globala hyres-världarna sjunger "we are the world.. 😆😆 är det här för låg humor???

Link to comment
Dela på andra sajter

Hamas!?

Vad har hänt med din köttsliga förkroppning av en Gud eller hur det nu var en Avatar betydde?

Du ser ju ut som den där onda gräshoppan i "ett småkryps liv". Otäcking!

®offe "vägrarbytasinskitsnyggaavatar"

Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)
Tänkte bara berätta att jag imorse bakade 8 st rågbullar med perfekt resultat! Ibland blir ju som bekant rågbullar lite degiga i mitten, samtidigt som det kan vara svårt att få fin färg på dom.

Men idag lyckades jag alltså få till en perfekt avvägning.

Dessutom använde jag fil istället för mjölk i degvätskan. Även det gick hem.

På det hela taget är jag ganska nöjd med mig själv och vill att hela världen ska få veta. 😉

Rågbullar??!! 😉 Varför skall alla vara så roliga nu för tiden och göra rågbullar när man kan göra barkisar?? 😉 Ärligt talat, i början var jag småirriterad på Nattvaktaren, men han har fanimej skapat sig en härlig image. Han struntar i om folk gnäller på honom, och skriver man något eller postar en demo så sitter man bara och väntar "när skall han skriva??". Du har en skön stajl och står för vad du tycker och har inga problem med att uttrycka detta... 😄 Go nattvaktaren, go!!

För övrigt så är rågbullar inte min smak, jag vet att du kan komma på nåt bättre. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...

Nattvaktarn häller ur sig en grymt ironisk anspelning förtäckt av lite hemkunskap, ....

Det är bara delvis sant; faktum är att jag bakar väldigt ofta (varannan dag eller så, men inte på sommaren) och gärna rågbullar.

Ingen annan på forumet som gillar att brottas med degen?

Allvarligt? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

......

jag bakar väldigt ofta (varannan dag eller så, men inte på sommaren) och gärna rågbullar.

VarfÖr bakar du inte på sommaren?

(hittade bara ett stort Ö att kopiera/klistra in. sitter vid ett danskt keyboard)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)
......

jag bakar väldigt ofta (varannan dag eller så, men inte på sommaren) och gärna rågbullar.

VarfÖr bakar du inte på sommaren?

(hittade bara ett stort Ö att kopiera/klistra in. sitter vid ett danskt keyboard)

Haha! Här för du ett att använda när du vill: ö

På sommaren skall man inte baka, då skall man ligga på en ö och dricka öl utan söl, och kanske slippa sin älskades bröl. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

NATTIS!

Got ya piont.

Från o med nu tänker jag hålla käften till jag har det perfekta receptet på Foccacia. Jag är väldigt nära nu..

Omvärderar. Återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Ta det lugnt nu Danny Cort, ingen anpassning till mitt sura morgonhumör om jag får be.

Angående bakning så är det bäst att låta bli på sommaren för att det 1. blir för varmt i köket och 2. är meningen att man ska göra så lite nytta som möjligt under Juli månad (som Sauron redan påpekat).

Filmjölk funkar verkligen utmärkt, det finns fler fördelar förutom bättre konsistens och smak:

Om man smälter smör i en gryta med ett par matskedar vatten och sedan häller på filmjölk så kyls smöret mer effektivt och man behöver inte stå och vänta på rätt temperatur i all evighet, som när man använder mjölk.

Dessutom balanserar filen ut den eventuella sötsliskighet från sirapen som inte jäst bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...