Jump to content
Annons

Wavelab 192m


berch

Recommended Posts

Förstår inte riktigt detta, skulle spela in trummor i helgen och fick bara två ingångar att fungera 1/2 hur jag än försökte. Ingen signal i 3/4. 1/2 har fantommatning men använde inte denna.

I mixerkonsolen (mjukvaran) så finns en knapp "mic" för 3/4 och vad jag förstår ska denna dra igång ingång 3 och 4 som mic-ingångar om jag 'ändrar från "dig" (digital) till "ana" (analog) men icke.

Satte en mic i ingång 1 och fungerade perfekt. I ingång 2 så fick jag svag signal i mixer-konsolen på 3/4 men inget på 1/2. Ingång 3 och 4 som det står "line" på, men vad jag förstått ska fungera som mic-ingång utan fantommatning, var helt stendöda om jag inte kopplade in via en mixer som nästan stod på max. Men då distade det nå´t hemskt.

Använder senaste drivrutierna för Wavelab 192m, 6.03 beta. Försökte installera 5.01 men det gick inte av någon anledning trots att jag noggrant rensat tidigare drivisar enligt konstens alla regler.

Kanske inte går att spela in med fler än två mickar samtidigt på kortet? Någon som vet? I annat fall så har jag antingen ett svårt mjukvaruproblem eller (suck) en hårdvara som ballat ur. 😉

Löste förresten inspelningen som jag ville ha den med lite trixande med ett ytterligare ljudkort och wdm-drivisar. inte optimalt men fungerade.

Edit: försökte göra läsbart...

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ESI Waveterminal 192m menar du nog, eller...? 😉

ESI's website gick inte att komma åt för stunden, men jag läste på ett par andra ställen - och det verkar som om det bara finns 2st micingångar...

Du behöver i så fall skaffa en extern preamp för att kunna koppla in 2 micar till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar stämma tyvärr, inte riktigt vad jag tänkt mig när jag köpte kortet. 4 in var vad jag såg men hade inte tillräckligt med kunskaper tydligen för det finstilta... 😲

Redigerat av berch
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...