Jump to content
Annons

Reason adapted?


bas_anton

Recommended Posts

Annons
  • 1 månad senare...

man kan säga att det i princip är ett renodlat loopverktyg. Mycket kraftfullt sådant... Men lite mer omständigt än konkurenterna (inte för att det är krånglit utan att det blir "fler" steg än tillexempel intakt). Men håller du på med loopar är ju recycle hur bra som helst... för att inte säga heeeelt grymt. Det är nog det bästa som proellerheads har gjort i mitt tycke. Även fast det är 10 år sedan första versionen kom...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag undrar också över exakt vilka begränsningar adapted har. Jag har förstått ett det beror på vilken version man har. Själv har jag digidesignversionen, men kan inte hitta någon exakt beskrivning, varken på P-heads eller D-designs sidor.

Redigerat av Mingus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag har Reason Adapted (följde med mitt ljudkort...) och det tråkiga är ju att man inte kan lägga till och dra ifrån moduler - alltså, 2 st subtractor, 1 st REX, 1 st NN-19, 1 st Redrum + delay/reverb/compressor - det är vad man har att leka med (ingen Malström).

Rewire funkar dock alldeles utmärkt, så jag antar att det är det ovanstående som är den stora skillnaden.

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan lugnt räkna med att det är bara en "reklamversion", tillräckligt mycket för att väcka aptiten på att köpa den stora versionen. Det som finns fungerar alldeles utmärkt, men mycket av det roliga saknas. Gillar du det ser så köp den stora versionen, gillar du det inte så var det ju gratis.

Trombonisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...