Jump to content
Annons

Bästa mjukvarutrummorna


Shepherd

Recommended Posts

Annons

Jag håller med om att EZ drummer och DFH låter kalas.

Men finns det verkligen inga alternativ som låter lika bra? Eller iaf nästan lika bra??

Har Toontrack monopol på den marknaden eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst är Scarbee SID XL. Otroligt välgjort - och om jag inte kommer ihåg fel, så består enbart hi-haten av ca 3000 samplingar, för att få med alla tänkbara nyanser...

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste slå ett slag för BFD expansionspaketen till BFD.

Flera forumanhängare verkar inte gilla dem men jag tycker dom är mycket bra.

BFD är skön att jobba med också, mycket mer logisk än DFHS.

DFHS låter också jättebra.

EZdrummer låter bra men är lite för enkel och när man jobbat med BFD och DFHS så stör man ( Jag ) sig på att att det inte går att komma åt alla parametrar på samma sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Natural studio var nåt helt nytt för mig. Fanns dessutom en soundfont - gratis. Lyssnade på demona, och jag tycker virveln och tom-tomena låter skit. Men de är ju lätt att byta ut med andra trumkits om man vill. Plåtarna lät förvånansvärt bra, så nästa project blir det nog plåtar härifrån tror jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker också Groove Agent låter Ok och är enkel att använda, det kommer snart en ny version, tror det var i sept-okt.

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker också Groove Agent låter Ok och är enkel att använda, det kommer snart en ny version, tror det var i sept-okt.

Ja - och där ska man kunna byta ut trumljuden - något som inte gick i de tidigare, utan man har i stället fått koppla GA's utgång till en annan VSTi-ingång för att spela upp andra ljud...

Jag använder ofta GA medan jag gör nya låtar, för att man då slipper börja med att göra något enkelt och trist trumkomp innan man börjar med harmonierna - men när det börjar komma igång ordentligt med skapandet, så gör jag egna trumkomp för hand i stället och använder då SID XL i normalfallet. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...